היות וקנדה היא מדינה ענקית שמציעה מגוון רחב של עולמות תוכן וחוויות, מפתיע מאוד שרק בשנים האחרונות התייר הישראלי שם אותה על הכוונת. מדובר בצעד חכם, כמובן. קנדה מציעה למטייליה רכסי הרים מרהיבים, כפרים ייחודיים וערים מלאות חיים. כדי ליהנות מכל הטוב הזה, משרד ההגירה הקנדי מחייב להנפיק אשרת כניסה eTA לקנדה טרם הטיסה, אשרת הכניסה, או בשמה היותר נפוץ – ויזה אלקטרונית, הויזה מוכנה תוך 1-2 ימים בלבד, ואחרי אישורה, מעודכנת באופן אוטומטי במחשבים של רשויות ההגירה בקנדה.

במאמר הבא נספק לכם את כל המידע הנחוץ, כך שתוכלו לטעום את כל החום שיש למדינה הצוננת להציע.

האם צריך ויזה לקנדה?

התשובה חיובית וגורפת. תיירים ישראלים שרוצים לבקר בקנדה חייבים, ללא יוצא מן הכלל, באישור ממשלתי אישי להיותם מאושרי כניסה לקנדה. משמע כל אדם, בכל גיל, צריך לקבל אשרת כניסה, ויזה אלקטרונית.

במקרה של משרד ההגירה הקנדי, סוג המסמך מכונה לעתים קרובות Electronic Travel Authorization. או בקיצור: eTA . “אשרת תיירות אלקטרונית” בתרגום חופשי.

האם ניתן לקבל אשרת כניסה לקנדה באמצעים לא אלקטרוניים?

כן. השיטה הישנה מחייבת את הגעת מבקש/ת האשרה לשגרירות קנדה בישראל (רחוב נירים 3, תל אביב-יפו) בימי ושעות הפתיחה. השגרירות פתוחה בימים ב’ – ו’, מהשעה 08:00 עד 16:30. בימי שישי המשרד נסגר בשעה 13:30.

מאחר ומדובר בפרוצדורה לא נוחה, בהשוואה לשימוש במתודה המהירה יותר – בקשה אלקטרונית, לא מפתיע שמרבית מבקשי הויזה בימינו זונחים את השיטה “הפיזית” של ביקור בשגרירות, ומעדיפים לשלוח את הבקשה ולקבל את האישור דרך האינטרנט – במיוחד בתקופת הקורונה. זוהי גם ההמלצה שלנו עבור כל מי שמתכנן או מתכננת לבקר בקנדה.

האם ילדים חייבים להוציא ויזה לקנדה?

כן, בהחלט. כפי שנפרט בהמשך, הויזה הקנדית אינה משויכת לאדם אינדיבידואל, אלא לדרכון. לכן, כל דרכון שמיועד להיכנס בשערי קנדה מחויב שתשויך אליו ויזה – וילדים אינם שונים בהיבט זה.

מה ההבדל בין ויזה אלקטרונית לויזה רגילה לקנדה?

מבחינה פרקטית, כמסמך המיועד לאפשר לכם כניסה לגבולות קנדה – אין שום הבדל.

משרד ההגירה הקנדי, בדומה למדינות רבות אחרות בעולם, בחר להנגיש את השירות הקיים בשגרירויות ולחסוך הרבה מאוד כסף וזמן. הן לעובדי המדינה והן למבקשי הויזה. ההנגשה של השירות נעשתה באמצעות העברת הטפסים והאישור הסופי למערכת דיגיטלית, שאינה מצריכה התערבות אנושית רבה כמו בשגרירות סטנדרטית.

לכן, כמו שציינו לעיל, יש נהירה עצומה של מטיילים מכל העולם למדינות שמאפשרות הנפקת ויזה קלה ופשוטה דרך האינטרנט, וקנדה ביניהן. לרובנו אין יותר מדי זמן פנוי כיום, בלשון המעטה. וכל חיסכון בזמן, כסף וטרטורים הוא ברכה.

איך מוציאים ויזה אלקטרונית לקנדה?

מצוין, בחרתם באפשרות הנוחה, הזולה והמהירה ביותר לקבל אשרת כניסה לקנדה. אבל מה עכשיו?

למרות הנאמר כאן, עדיין קשה לקרוא לתהליך הנפקת הויזה האלקטרונית של קנדה “ידידותי” או אפילו “פשוט”. הקדמת הטופס האלקטרוני באתר הרשמי של ממשלת קנדה מספקת הנחיות ואזהרות הנוגעות להוצאת הויזה, עלויות והדרכות שונות הנוגעות לעלייה למטוס.

גוף הטופס אינו טוב יותר בהיבט של מעמסת נתונים. על המשתמש לעבור 5 שלבים, כאשר 3 מהם ארוכים למדי ומלאים בשדות הדורשים מידע שחלקו ברור בנחיצותו, וחלקו מתמיה. דוגמה לכך יכולה להיות תחום התעסוקה הספציפי ואורך הוותק במקום העבודה של מגיש/ת הבקשה.

לא רק שמדובר בעומס של מידע ושדות-חובה, לא מוצע שום תרגום אנושי לתוכן, והוא מוצג אך ורק באנגלית ובצרפתית.

כדי להקל על עצמכם, אתם מוזמנים למלא טופס ויזה קצר בעברית באתרינו, ואנחנו נטפל בכל השאר עבורכם עד לקבלת האשרה, במהירות, אחראיות ושירות לקוחות זמין מסביב לשעון. ההיתרון המרכזי במערכת האלקטרונית הוא היעילות שלה. בדרך כלל נשלחת תשובה בתוך פחות משעה. ייתכנו מקרים חריגים, כמובן – ובמצבים כאלה יהיה על מגיש/ת הבקשה להמתין כ-48 שעות עד לקבלת התשובה.

Flag of Canada

לייק אמרלד, קנדה


טופס ויזה אלקטרונית לקנדה – מה צריך לדעת?

במידה ובחרתם את הדרך הארוכה – למלא את הטופס באתר של ממשלת קנדה באנגלית או צרפתית, חשוב שתדעו מה להכין בהישג יד:

  • דרכונים בתוקף. יהיה עליכם למלא את כל הפרטים האישיים שלכם כפי שהם מוצגים בדרכון, וגם את הפרטים של הדרכון עצמו.
  • אשרות כניסה קודמות לקנדה. במידה וקיבלתם ויזה לקנדה בעבר, יהיה עליכם להזין את הפרטים שלה. במקרה ואינכם מסוגלים למצוא אותה, ניתן להצהיר על כך בטופס.
  • פרטי תעסוקה מלאים. משרד ההגירה הקנדי מצפה מכם לספק מידע מהימן ומדויק על החברה או העסק בו הנכם עובדים. כמו כן, לציין את שנות הוותק שלכם בעבודה הספציפית הזו. גמלאים, סטודנטים וקבוצות דומות יכולים לציין זאת בטופס, ושדות החובה של פרטי תעסוקה ייעלמו.

לאחר מילוי הטופס, תגיעו למעמד התשלום. המערכת מעט מיושנת ולעתים מסוף התשלום האלקטרוני אינו עולה כראוי – מה שמוביל לצורך בריענון הדף והתחלה מחדש של מילוי הטופס.
לצערנו אין דרך לדלג בוודאות על המכשול הזה. אולם בדרך-כלל הכל עובד כשורה.

כאשר המערכת תקבל את כרטיס האשראי שלכם ותבצע חיוב, תוצג לכם הקבלה (והזדמנות להדפיס אותה). מנקודה זו עליכם רק להמתין לקבלת האישור במייל. תהליך שאורך בין 10 דקות ל-48 שעות.

בניגוד לנצרך עם ויזות ממדינות אחרות, כאשר מקבלים את האישור במייל – אין צורך להדפיס אותו. האישור נקלט והוזן למערכת הממוחשבת של משרד ההגירה הקנדי. בעת עלייתכם למטוס, פקידי חברת התעופה יבררו במסוף הדיגיטלי האם לדרכון שהצגתם יש אשרת כניסה תקפה המשויכת אליו.

הדרך המהירה והקלה להוציא ויזה אלקטרונית

היות והאתר הרשמי של ממשלת קנדה עמוס במידע ומחייב מילוי עשרות שדות-חובה באנגלית, אין זה פלא שהמון ישראלים מעדיפים לפנות לחברות שיעשו את העבודה הקשה בשבילם. מדובר תמיד בחיסכון של זמן, ועבור לא מעט אנשים – גם חיסכון של כסף.

חברת ויזה נט מציעה שירות שהופך את נושא הנפקת הויזה לעניין של דקות ספורות עבורכם. באמצעות טופס קצר בעברית, וטיפול מיידי בבקשות, אלפי ישראלים בחרו ובוחרים בכל רגע למלא אצלנו טופס ו”לסגור פינה”.

אישור על הויזה מגיע במייל, עם הנחיות מסודרות בעברית מה לעשות וכיצד לפעול. ברוב המקרים אין צורך לעשות שום דבר מנקודה זו. דאגנו שתירשם על הדרכון שלכם אשרת כניסה רשמית – כך שמבחינתכם הנושא כולו טופל מא’ ועד ת’.

ומה לגבי המחיר?
אין לכם מה לדאוג. היינו ותמיד נהיה החברה עם המחירים הכי זולים בארץ. המחיר של אשרת כניסה לקנדה באתר ויזה.נט הינו 89 ש”ח. מעודכן נכון לאוקטובר 2022.
👈 לחצו על-מנת להזמין ויזה לקנדה בשיטה הכי נוחה ומהירה.

Joffre Lakes Trail, Canada

ג’ופרי לייק, קנדה


שאלות נפוצות אשרת כניסה קנדה – eTA FAQ

כמה עולה ויזה אלקטרונית לקנדה?

נכון לכתיבת שורות אלה, העלות עבור עיבוד בקשה לאשרת כניסה לקנדה במערכת הממשלתית הינה 7 דולרים קנדיים. זה המחיר הבסיסי אותו משלם מי שבוחר להשתמש ישירות באתר של ממשלת קנדה ולמלא את הטופס באנגלית או צרפתית.

ויזה נט מציעה שירות מהיר וזול להוצאת ויזה אלקטרונית, עם טופס אונליין קצר בעברית. הכל במחיר של 89₪ בלבד.

לכמה זמן תקפה הויזה האלקטרונית לקנדה?

משרד ההגירה הקנדי מציע במערכת האלקטרונית סוג אחד בלבד של ויזה: אשרת כניסה התקפה ל-5 שנים מרגע הנפקתה (או עד שיפוג תוקף הדרכון של בעל הויזה). אין הגבלה על מספר הפעמים בהם מותר לנצל את הויזה ולהיכנס לקנדה. כל שהייה רצופה בקנדה לא תעלה על 180 יום.

האם אפשר להוציא ויזה חדשה לפני שהקודמת פגה?

אם אתם רוצים להוציא ויזה חדשה על אותו הדרכון עליו רשומה הויזה הפעילה – אז התשובה היא לא.
לעומת זאת, אם נגמר לכם תוקף הדרכון, או שהוא אבד והוצאתם אחד חדש – אז בהחלט כן.

בפשטות, המערכת הממשלתית של קנדה משיכת ויזה לדרכון ספציפי. לא לאדם.
משמע, עבור דרכון ששום אשרת כניסה קנדית לא משויכת אליו, בוודאי שתוכלו להוציא ויזה.

האם חייב לקנות כרטיס טיסה לקנדה לפני הגשת הבקשה?

לא, אין חובה לרכוש כרטיס טיסה טרם קבלת הויזה. מבחינת משרד ההגירה הקנדי, הנפקת ויזה לאדם משמעה שאותו אדם יורשה להיכנס לקנדה לאורך תוקף הויזה (או הדרכון). אין זה משנה אם רכש כרטיס טיסה כבר, או אפילו אם ירכוש כרטיס אי פעם.

מי אינו מורשה קבלת ויזה אלקטרונית?

בהשוואה למשרדי הגירה של ממשלות אחרות, אנו יכולים לומר בוודאות שהמשרד הקנדי אינו נוקשה. אף על-פי כן, קיימים מצבים בהם המשרד אינו מאשר את הנפקת הויזה. הכנו עבורכם רשימה של הסיבות המרכזיות שמגדילות את הסיכוי לסירוב לבקשת ויזה אלקטרונית.

  • דרכון השייך למדינה עוינת, או שהונפק על-ידה.
  • מידע בלתי אמין בגוף הבקשה.
  • יצירת רושם לפיו מגיש הבקשה אינו יציב מספיק מבחינה כלכלית כדי לממן את שהותו בקנדה.
  • היסטוריה פלילית של מגיש הבקשה.
  • מחלות ספציפיות כמו עגבת.
  • הרגלים הרסניים או התמכרויות (הווה ועבר), לרבות אלכוהוליזם.

ייתכן שהתקבל אצלכם הרושם שמדובר במערכת סינון קשה, אולם חשוב לזכור שאין הכוונה לתנאים אשר מהווים מניעה חד-משמעית לקבלת ויזה. מדובר בסמנים כלליים המיועדים לתת לכם צפי כלשהו על החלטות המשרד.

במקרה של סירוב, האם ניתן לקבל את הכסף חזרה?

אם וכאשר אתם בוחרים לבצע את התהליך דרך האתר של ממשלת קנדה, אתם חותמים ומצהירים מראש על כך שבמידה וסורבה בקשתכם, לא תהיו זכאים לקבלת כספכם חזרה. לכן במקרה כזה, התשובה שלילית. סירוב משמעו כסף שירד לטמיון.

לעומת זאת, אם אתם מעדיפים לבצע הזמנה בעברית בטופס של “ויזה נט”, אתם אוטומטית מקבלים ביטוח לפיו במקרה של סירוב – תקבלו את כל כספכם בחזרה. כלומר אפס סיכון מצדכם.

זוהי עוד סיבה בגללה כדאי, מומלץ ובטוח יותר לבצע הזמנה דרך חברה ישראלית שמתמקצעת בתחום והוציאה אלפי ויזות בשנה האחרונה.

Leaf of Canada


מידע נוסף ויצירת קשר

יכול להיות שלא עלה בידינו לספק את כל המידע, ולענות על כל השאלות שצצו לכם בנוגע להנפקת ויזה אלקטרונית לקנדה. במידה וזה המצב, אנחנו תמיד זמינים כאן על-מנת לענות לכם על כל שאלה.

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ונעשה כל שביכולתנו לסייע לכם ולהבהיר כל נושא כראוי. לחילופין, ניתן למצוא שאלות ותשובות פופלריות נוספות בעמוד ויזה.נט לקנדה.

המידע במאמר עדכני ל: 10/2022