ויאטנם וקמבודיה הן שתי מדינות בהן תוכלו ליהנות מהטבע בשיא תפארתו, טראקים מאלפים וחוויות יוצאות דופן של חיבור לאדמה ולטבע. יחד עם זאת, בנסיעה לשתי מדינות אלה או לאחת מהן בלבד, חשוב לזכור שמדובר בשתי מדינות עולם שלישי עם מערכת בריאות ירודה. במדינות אלה יכולות להתקיים מחלות שבישראל אינן קיימות כבר עשורים שלמים בזכות מערכת הבריאות ומדיניות החיסונים המודרנית המיושמת כאן. בהתאם לכך, השאלה היא לא האם צריך חיסונים לויאטנם וקמבודיה, אלא אילו חיסונים מומלצים לויאטנם וקמבודיה ואת התשובה לשאלה זו תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

חיסונים לקמבודיה וויאטנם

כאמור, אין בכלל שאלה לגבי האם צריך חיסונים לויאטנם. כל מטייל הנוסע למדינות עולם שלישי, חייב לבחון את רשימת החיסונים שעליו לקבל לפני הנסיעה. גם במקרה של נסיעה לקמבודיה או וייטנאם חיסונים הם חובה. רשימת חיסונים זו יכולה להשתנות ממטייל למטייל בהתאם למשך הטיול, אופי הטיול והמקומות בהן צפוי המטייל לבקר. כך למשל, מטיילים המבקרים באזורים עירוניים בלבד, אינם נדרשים לעשות את כל החיסונים להם נדרשים מטיילים המבקשים לבצע טראקים באזורים מרוחקים וכפריים במדינה. להלן רשימת חיסונים וייטנאם וקמבודיה:

  • חיסונים שכל מטייל צריך לעשות – דלקת כבד A וטיפוס בטן. בנוסף, חיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת שבישראל ניתן באופן אוטומטי לילידי 1957 עד 1977. ילדי שנים אלה נדרשים לבצע השלמת חיסון בוסטר לפני הנסיעה וילידי שנים אחרות נדרשים לבצע חיסון מלא. חיסונים נגד דיפטריה, שעלת וטטנוס נדרשים לכל אדם בכל 10 שנים וכמובן לכל אדם הנוסע למדינות עולם שלישי כמו וייטנאם או קמבודיה.
  • חיסונים מומלצים לשהות ארוכה – למטיילים הצפויים לשהות במדינות אלה לזמן ארוך מומלץ לעשות גם חסיון דלקת כבד B, קדחת מוח יפנית וכלבת. חיסונים אלה מומלצים גם לכל מטיילי הטראקים באזורים מבודדים.

Ninh Bình, Vietnam


מה לגבי מלריה?

מלריה היא מחלה קשה המועברת באמצעות עקיצת יתושים. אדם הנדבק במלריה, חייב לקבל טיפול מיידי אך המטרה היא להימנע מלכתחילה במחלה זו. בכדי להבטיח מניעה מקסימלית, כדאי לבחון את הרשימה של אזורי מלריה בויאטנם וקמבודיה, להקפיד למרוח תכשירים נגד עקיצת יתושים ולהכיר את הסימפטומים של המחלה על מנת שניתן יהיה לקבל טיפול מיידי בשעת הצורך. בתחום הספציפי של מחלת מלריה ויאטנם היא אמנם לא מדינה מוכת מלריה ובכל זאת, במדינות עולם שלישי כמו ויאטנם מלריה היא בהחלט אופציה שלא מומלץ להתעלם ממנה ולכן חשוב לנקוט בכל הצעדים ולהצטייד בכל התכשירים הנדרשים בכדי להתמודד עם הבעיה.

בהמשך לכך, מומלץ ללמוד גם על דרכי ההעברה של המחלות השונות שמפניהן אתם מתחסנים. כך למשל, דלקת כבד B יכולה לעבור במסגרת טיפול רפואי, קעקועים או פירסינג כמו גם במגע מיני. כלבת יכולה לעבור בקלות עבור אנשים שמתכוונים לשהות במחיצת בעלי חיים, בין במסגרות מסודרות ובין בטבע הפראי. בחנו את הסיכונים הצפויים לכם והקפידו להתנהל בצורה אחראית מבלי להסתמך באופן מוחלט על יעילות החיסונים, שהיא לעולם אינה מאה אחוז.

ויזה אלקטרונית לקמבודיה ו-ויאטנם

גם ויאטנם וגם קמבודיה דורשות להנפיק ויזה טרם הגעה של המטייל הישראלי, אך לא לחשוש, אנו באתר ויזה.נט נדאג להשיג עבורכם ויזה עבור המדינות הנ”ל בקלות ובמהירות, בעזרת תהליך מקוון ומאובטח בעברית, ישירות באתר, ללא הצורך להגיע לשגירות.
את הויזה האלקטרונית לקמבודיה ניתן לקבל בקלות בתהליך קצר אונליין, בעזרת שליחת תמונה של הדרכון האישי במערכת המאובטחת של אתר ויזה.נט
לויאטנם ניתן לקבל אשרת ויזה בהגעה, אשר מאשרת שהייה במדינה לחודש או שלושה חודשים. מידע נוסף אודות ויזה לויאטנם תוכלו למצוא באתרנו.

Phnom Penh, Cambodia


חברת ויזה.נט היא החברה המובילה בישראל להנפקת ויזות אלקטרוניות לכל המדינות ברחבי העולם בהן מהווה ויזה תנאי הכרחי לכניסת זרים. בנוסף לשירות הוצאת ויזה, באתר ויזה.נט תוכלו למצוא מידע מקיף ומעמיק לגבי כלל המרכיבים של טיול למדינות המזרח הרחוק ועולם שלישי, ובהן גם וייטנאם וקמבודיה, בנוסף להודו, מרוקו, סרי לנקה ועוד, ובכלל זה חיסונים, אזורי מלריה, כללי התנהגות והתנהלות במדינות אלה, המלצות מקצועיות, המלצות מטיילים ועוד.

לפרטים נוספים והזמנת שירות הוצאת אשרות כניסה ו-ויזות, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 058-778-5850 או בוואטסאפ, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין הקשורים לקבלת eVisa לחו”ל למטייל הישראלי.