מרוקו, אחת מאותן פנינים אקזוטיות על מפת התיירות העולמית. מדינה שהיא מפגש של תרבויות ומסורות עתיקות הבאות לידי ביטוי בשווקים צבעוניים, ארכיטקטורה מרשימה, מטעמים וניחוחות וגם מוזיקה אותנטית. היום מרוקו נגישה מתמיד עבור התייר הישראלי, מאחר וניתן להגיע למרוקו בטיסות ישירות מישראל, אך אסור לשכוח להנפיק ויזה אלקטרונית למרוקו. כל המידע המלא עבור אשרת ויזה למרוקו במקום מסודר אחד, מעודכן לאוקטובר 2022.

מרוקו נפתחת לתיירים הישראלים

שנים רבות ישראלים ביקרו במרוקו, אך רמת היחסים הדיפלומטים בין ישראל למרוקו נשמרה על אש קטנה וההגעה למרוקו התבצעה דרך מדינות אירופאיות. לאורך זמן היחסים הדיפלומטיים התבשלו על אש קטנה, ממש כמו מטעמי המטבח הערבי, והיום הבשילו ליחסים דיפלומטיים וטיסות ישירות בין שתי המדינות.

עד לפני מספר שנים, מי שרצה לראות את השווקים של מרקש, או את הנופים של קניון טודורה, נאלץ לשלם על טיסות יקרות וארוכות. כיום אנו יכולים לעלות על טיסה ישירה מישראל, קצרה ומהירה, המובילה אותנו אל המדינה המופלאה ומסבירת הפנים הזו.

הביקור כמובן דורש ויזה למרוקו, פרוצדורה קלה ומהירה; זאת בתנאי שעשיתם זאת באמצעות האינטרנט. כיום ניתן להוציא ויזה אלקטרונית למרוקו, כראוי לעידן המודרני בו אנו רגילים לעשות דברים באמצעות האינטרנט.

אז מה צריך לדעת לגבי ויזה אלקטרונית eVisa למרוקו, כיצד והיכן מגישים את הבקשה לויזה, כמה עולה ויזה למרוקו, כמה זמן זה לוקח, אילו מסמכים נדרשים וכל מה שצריך לדעת בנושא.

ויזה למרוקו – כל מה שצריך לדעת

כל נתין זר המבקר במרוקו, כלומר כל אדם שאינו מחזיק באזרחות מרוקאית, נדרש לויזה בעת הביקור. גם בעלי דרכונים זרים, שאינם ישראלים, נדרשים לאשרת כניסה בעת הכניסה למדינה. כולם ללא יוצא דופן נדרשים לויזה, גם ילדים החל מגיל אפס.

מי מכם שביקר בעבר במרוקו, או שחשב לבקר בה, ובדק את דרישות הויזה, בוודאי יודע כי בקשת הויזה התנהלה דרך סוכני הנסיעות והאישורים ניתנו רק לגבי קבוצות מאורגנות. אך מאז חתימת הסכמי השלום, חלו מספר שינויים חשובים. כאשר אחד השינויים המרכזיים הוא שכל אזרח ישראלי יכול לקבל ויזה למרוקו, גם אם אינו מתכנן ביקור באמצעות קבוצה מאורגנת.
ומנגד, השינוי החיובי גם הביא לבעיה; מיד עם חתימת ההסכמים בין המדינות ישראלים רבים נהרו למרוקו. עשרות אלפי ישראלים הזמינו טיסות למרוקו, טיולים מאורגנים וחבילות נופש. כנראה שאף אחד בשגרירות מרוקו בתל אביב לא ציפה לכך שהישראלים ינהרו למרוקו, ומספרים כי כל העומס נפל על פקיד אחד שנאלץ לטפל בעשרות אלפי בקשות. מה שכמובן הוביל למפח נפש של ישראלים רבים שהזמינו טיסות, אך בסופו של דבר מצאו את עצמם ללא eVisa למרוקו.

לשמחתנו, שתי המדינות התגברו על הבירוקרטיה וכיום ניתן להוציא ויזה למרוקו בצורה קלה ומהירה, וליהנות מטיול נעים ללא חשש ואכזבה.

שימו לב – אם הזמנתם טיסה למרוקו ולא הייתם מודעים לכך שיש צורך בויזה למרוקו, יתכן כי עדיין לא מאוחר להגיש בקשת ויזה אלקטרונית למרוקו. המינימום הנדרש לצורך הגשת הבקשה הוא 3 ימים לפני מועד הטיסה. ניתן למלא טופס ויזה למרוקו אונליין באתר זה.

Rue Bin Souaki, Morocco


ויזה אלקטרונית למרוקו

לאחר תקופה של בלגן ואי נוחות, יצאה לדרך אשרת הכניסה האלקטרונית. החל מחודש יולי האחרון (יולי 2022) ניתן להגיש בקשת ויזה אלקטרונית למרוקו – אין צורך למלא טפסים בצורה ידנית, אין צורך לחכות בתורים בשגרירות ואין צורך להפקיד את הדרכון בשגרירות זרה. הכל מתנהל בצורה מהירה ויעילה מהמחשב הנייד.

הויזה למרוקו ניתנת לכניסה אחת למדינה, ומשך שהייה מקסימלי של 30 יום. אמנם מרוקו היא מדינה המלאה באטרקציות ומוקדי עניין, אך רוב התיירים מגיעים לתקופות קצרות, כך שהויזה הזו עונה על הצרכים של התייר הממוצע. קיימת גם אפשרות להוציא ויזת עסקים למרוקו, ויזה אשר תקפה לשנה שלמה.

הויזה בתוקף לתקופה של 180 יום. כלומר החל מתאריך הנפקתה יש לכם 180 יום במהלכם תוכלו ליהנות מכניסה חד פעמית לממלכת מרוקו, ולתקופה של עד 30 יום. אם אינכם סגורים על תאריך הטיסה המדויק, אין סיבה שזה יפריע לכם להגיש בקשת ויזה למרוקו. כל עוד הטיסה שלכם תהיה בחצי השנה ממועד הנפקת האשרה, תוכלו ליהנות מתוקפה.

ויזה למרוקו אונליין בעברית

טופס בקשת הויזה למרוקו הוא טופס ארוך המשתרע על פני 3 עמודים. האם מדובר בטופס מסובך? לא ממש, אבל בכל זאת זהו טופס בשפה זרה דבר המקשה עלינו. וכמובן שישנה חשיבות למילוי הטופס בצורה הנכונה, כל טעות או מחסור בפרטים עלול לגרום לעיכובים מיותרים ואף דחיית הבקשה.

אין צורך לקחת את הסיכון ולנסות להתנהל באופן עצמאי מול הבירקורטיה של הרשויות במרוקו. כיום ניתן למלא בקשת ויזה למרוקו אונליין בעברית. שירות זה מאפשר לכם למלא את הטופס במהירות ובצורה הנכונה, ולקבל ויזה למרוקו בצורה המהירה ביותר.


מה נדרש לצורך הנפקת ויזה אלקטרונית למרוקו?

לצורך מילוי טופס ויזה למרוקו אונליין בעברית חשוב להצטייד בדרכון, על מנת להבטיח כי תזינו את כל הנתונים בדיוק כפי שהם רשומים בדרכון. בהזדמנות זו נציין כי חשוב לוודא כי הדרכון בתוקף לפחות לעוד 6 חודשים.

במהלך מילוי הטופס תדרשו גם להעלות תמונה. ניתן להעלות תמונת סלפי אך יש להקפיד על תמונה ברורה של פנים וצוואר על רקע לבן. שימו לב כי השיער אינו מכסה את הפנים ואין שום הפרעה בתמונה.

במסגרת מילוי הטופס תצטרכו להזין פרטים אישיים הכוללים גם מספר טלפון, כתובת מייל, תאריך כניסה משוער למרוקו, ותחום העיסוק שלכם. וודאו היטב שכתובת המייל נכונה ושיש לכם גישה אליה, ה-eVisa תישלח אל כתובת הדוא”ל.

הנפקת ויזה אלקטרונית למרוקו דורשת כ 3 ימי עסקים (שבת וראשון לא נחשבים לימי עסקים במרוקו).


מה עושים לאחר מילוי הטופס?

לאחר הגשת טופס הבקשה וביצוע התשלום יש להמתין 3 ימים לקבלת התשובה. התשובה תגיע אל כתובת האימייל שלכם. זוהי הודעה רשמית שנשלחת מטעם ממשלת מרוקו ולא משום גורם מתווך. מהרגע שקיבלתם את המסמך, התהליך הסתיים ואתם מוזמנים לבקר במרוקו.

אל תשכחו להדפיס את המסמך ולקחת אותו אתכם לטיסה. בבואכם למרוקו תתבקשו להציג את המסמך, ומייד תקבלו את החותמת בדרכון ושעריה של מרוקו יפתחו בפניכם.

בשום שלב לא תדרשו לשלם אגרות או תשלומים נוספים עבור הוויזה האלקטרונית e-Visa.


כמה עולה ויזה אלקטרונית למרוקו?

מחיר השירות של ויזה למרוקו אונליין בעברית עולה 379 ש“ח. הבקשות לויזה בדרך כלל מאושרות, למעט מקרים נדירים. אך שימו לב, במידה ובקשתכם לא תאושר, אנו באתר ויזה.נט היחידים המתחייבים על החזר כספי מלא! במקומות אחרים לא ניתן לקבל את הכסף בחזרה במידה והוויזה נדחתה.

שימו לב כי לאחר מילוי הטופס, הצוות שלנו בודק אותו בטרם הוא מוגש לרשויות ההגירה. כך אנו מוודאים כי הכל תקין ואין טעויות, וכי הבקשה לא תידחה על ידי משרדי ההגירה במרוקו.

אתם זוכים בשירות מהיר ונוח, ללא בירוקרטיה מסובכת וללא אבדן ימי עבודה. זוהי הדרך המשתלמת ביותר לקבל ויזה למרוקו.

Taghazout, Morocco


מרוקו – מידע למטייל

ויזה למרוקו היא בסך הכל פרט בירוקרטי קטן בדרך לחוויה נהדרת ויוצאת דופן. אנו עושים הכל על מנת לסייע לכם בתהליך ולהפוך אותו לפשוט ומהיר באמצעות ויזה למרוקו אונליין. לאחר שיש לכם את אשרת הכניסה, ניתן להתחיל לתכנן את הטיול למרוקו.

המטבע במרוקו הוא דירהם המסומן באותיות MAD. בטרם הנסיעה מומלץ לבדוק את שערי ההמרה באינטרנט על מנת לדעת למה לצפות. ניתן להגיע עם דולרים ולהמיר לכסף מקומי – תוכלו לעשות זאת בצ‘ינג’ים, בנקים ובתי מלון. כאשר בדרך כלל הצ‘יינג’ נותן את התעריף המשתלם ביותר. תוכלו גם למשוך כספים במכשירי הכספומט, אך כדאי לברר מול הבנק שלכם מהם תעריפי ההמרה שתחויבו בהם.


מזג האוויר במרוקו

חשוב לבדוק מהו מזג האוויר במרוקו ולראות האם הוא מתאים לטיול שאתם מתכננים. מרוקו מחולקת ל 3 אזורי אקלים:

ערי החוף – בערי החוף תוכלו למצוא אקלים ים תיכוני, דומה מאוד לערי החוף בישראל. הרבה ימי שמש במהלך השנה, בחורף הטמפרטורות יורדות אך לא בצורה קיצונית. והימים החמים ביותר הם בחודשים יולי – אוגוסט. זהו מזג האוויר אותו תפגשו בקזבלנה, רבט, אסווירה וטנג‘יר.

האזורים ההרריים – אם תתרחקו מעט מערי החוף, ותבקרו בערים כמו פס או מרקש, אתם צפויים למצוא מזג אוויר יותר קיצוני. ככל שתעלו לעבר הרי האטלס, כך מזג האוויר נהיה קשה יותר. בחודשי הקיץ הטמפרטורות גבוהות, אך ישנו הבדל עצום בין הלילה והיום. כמו כן בחודשי החורף הרי האטלס מתכסים בשלג.

אזור מדבר הסהרה – מדבר הסהרה הוא אזור בעל מזג אוויר קיצוני, ואף סופות חול בסביבות חודש אפריל. אך יחד עם זאת הוא אטרקטיבי מאוד עבור התיירים המגיעים לכאן לטיולי גמלים וג‘יפים ונהנים מנופיו של המדבר. לא מומלץ להגיע לכאן בחודשי הקיץ, הטמפרטורות עשויות להגיע ל 50 מעלות! בלילה הטמפרטורות צונחות וקר בכל עונות השנה. חודשי האביב והסתיו הם הזמן האידאלי לבקר כאן.


צ‘ק ליסט לקראת הנסיעה

אז היום המיוחל של החופשה מתקרב? יש לכם הכל? תמיד כדאי לוודא כי הכל תקין. הנה הצ‘ק ליסט של הדברים שיש לבדוק ו/או לוודא שהם אתכם בתיק לפני שאתם יוצאים אל שדה התעופה:

  • ויזה למרוקו – וודאו כי יש לכם ויזה לכל אחד מבני המשפחה. אם שכחתם והטיול מתקרב, מהרו להגיש בקשה לויזה אלקטרונית למרוקו. כאשר יש לכם ויזה, הדפיסו אותה והכניסו לתיק. אתם תצטרכו להציג את המסמך בשדה התעופה.
  • ביטוח בריאות – כמו בכל נסיעה חשוב לדאוג לביטוח בריאות, וניתן גם לכלול ביטוח מטען. זכרו כי ביטוח הבריאות שיש לכם בארץ אינו מכסה אתכם בחו“ל.
  • דרכון בתוקף – וודאו כי לכל בני המשפחה יש דרכונים בתוקף ולא שוכחים אותם בבית.
  • בגדים המתאימים למזג האוויר – בהתאם לעונות השנה, האזור שבו תבקרו והפעילויות המתוכננות, הצטיידו בבגדים המתאים.
  • סלולר ואינטרנט – אין צורך להסביר מדוע תרצו אתכם טלפון סלולרי וחבילת גלישה. זה טוב להתמצאות וניווט, שמירה על קשר, מקרי חירום, ביצוע הזמנות וכו‘. זכרו להצטייד בחבילת גלישה בחו“ל/כרטיס סים מקומי/ או כרטיס ESIM על מנת לא לשלם מחירים מופקעים על השימוש בסלולר.
  • מסמכים – מלבד הדרכון תזדקקו למסמכים נוספים כמו ההזמנה של בית המלון, כרטיסי הטיסה, השכרת רכב ועוד.
  • מתאם חשמלי – במרוקו המתח החשמלי הוא 220 וולט (כמו בארץ), אך יש צורך במתאם חשמלי עבור שקעים מסוג C.
  • תרופות מרשם – במידה ואתם משתמשים בתרופות מרשם באופן קבוע, וודאו מראש כי יש לכם את מלאי התרופות לנסיעה.
  • חיסונים – יתכן כי יש צורך בחיסונים עבור אזורים מסוימים במרוקו. כדאי לבדוק את הנושא מול מרפאות המטיילים של משרד הבריאות. לגבי
  • מגבלות קורונה, נכון לזמן כתיבת שורות אלו אין הנחיות מיוחדות; אף כפי שהתרגלנו ההנחיות משתנות לעתים תכופות ולכן כדאי לבדוק בסמוך למועד הנסיעה מהן הדרישות.