ניו זילנד 🇳🇿, אחד המקומות הרחוקים ביותר שיש, ממש בסוף העולם. אבל בהחלט מקום המצדיק את הדרך הארוכה. כל מי שביקר בניו זילנד יעיד שזו אחת המדינות היפות ביותר בעולם, כנראה שהריחוק הוא מה שמאפשר לניו זילנד לשמור על היופי שלה. אם לא ידעתם צילומי שר הטבעות התרחשו בניו זילנד, אשר באופן טבעי הביאה לסרט ”נופים מהאגדות“ (וכמובן “שר הטבעות”).
ניו זילנד היא מדינה המושכת תרמילים צעירים והרפתקנים, אך באמת שניתן ליהנות בה בכל הגילאים. יש בה אתרי טבע מרשימים, ספורט אתגרי הכולל טיפוס על קרחונים, חיי לילה ואווירה קוסמופוליטית בוולינגטון הבירה, ציפור לאומית שאין לה כנפיים ונופים מרשימים. אך לפני שעולים על המטוס, לא לשכוח כי יש צורך להנפיק ויזה לניו זילנד, המכונה אשרת כניסה/מעבר NZeTA לניו זילנד.

🇳🇿 ניו זילנד – מדינת האיים של האוקיינוס השקט

במאמר זה תוכלו לקרוא על:

    1. מידע כללי על הנפקת ויזה אלקטרונית לניו זילנד.
    2. ההבדל בין אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד, לבין אשרת מעבר לניו זילנד.
    3. כיצד מקבלים ויזה לניו זילנד.
    4. מידע כללי על תיירות בניו זילנד.

לא ניתן להתעלם מהעובדה שניו זילנד ממש רחוקה ואין אליה טיסות ישירות מישראל. זוהי לא המדינה שקופצים אליה לנופשון קצר. אבל מצד שני זוהי מדינה שיכולה לספק לכם הרפתקה אמתית וחופשה איכותית למדי, לכן המסע לגמרי שווה את זה.

אין טיסות ישירות מישראל לניו זילנד, ובשביל להגיע אליה תצטרכו 2 או 3 עצירות בדרך. החדשות הטובות הן שכיום בעקבות הקשרים עם נסיכויות המפרץ, ניתן לקצר את זמני הטיסות וגם את העלויות בעזרות טיסות דרך דובאי והאמירויות.

ומה מחכה לכם בניו זילנד?

  • ביקור בעיירה מטהמטה, בה שוכן ”כפר ההוביטים“, שנשאר על כנו מצילומי הסרט שר הטבעות. וכיום מושך מבקרים רבים.
  • לבקר במערת וויטומו המסתוריות ולהתרשם מתופעת הביולומינסיה הייחודית. זהו אחד מאתרי החובה של ניו זילנד.
  • הר נראוהי – הר געש כבוי הנמצא בפארק הלאומי טונגרירו. ניתן לעשות כאן טרקים וגם טיולים חד יומיים. כאן תוכלו לראות קרחונים ואפילו לעשות סקי.
  • לראות את תופעות הטבע הגאולוגיות בפארק הלאומי אאורנגי
  • לבקר בנהר Kawarau Gorge ולעשות את קפיצת הבנג‘י המפורסמת.
  • לבקר בגנים הבוטניים של וולינגטון
  • לראות את הנופים הדרמטיים בפיורד לנד
  • לראות דולפינים ופינגווינים במפרץ האיים
  • לבקר בגייזרים והנביעות החמות של רוטורואה
  • לחצות את המדינה בנסיעות הרכבת המדהימות ועוד אטרקציות רבות.

🎓 ויזה לניו זילנד – כל מה שצריך לדעת

על מנת להיכנס לניו זילנד חייבים בוויזה. ממשלת ניו זילנד פרסמה רשימה של כמה עשרות מדינות שאזרחיה נדרשים להוציא ויזה אלקטרונית לניו זילנד, וישראל נמצאת ברשימה זו. ויזה זו ידועה גם בתור אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד.

שימו לב כי כבר בעת העליה על המטוס, על נציגי חברת התעופה חלה החובה לוודא כי יש לכם וויזה. הם עושים זאת באמצעות בדיקה במערכות המחשב ואם אינכם רשומים, לא תורשו לעלות לטיסה!

כל בעל דרכון ישראלי המגיע לניו זילנד נדרש לאשרת כניסה NZeTA לניו זילנד, גם אם מדובר בקונקשן בלבד או ביקור במסגרת קרוז. יוצאי הדופן היחידים הם ישראלים המחזיקים בדרכון אוסטרלי או ניו זילנדי.

ויזה אלקטרונית לניו זילנד תקפה לשנתיים, ובמהלך השנתיים הללו אין הגבלה על מספר הכניסות, אך כל כניסה מוגבלת לתקופה של עד 3 חודשים.

במידה והחלפתם דרכון, גם אם לא חלפו שנתיים, הוויזה מאבדת את תוקפה ויש להגיש שוב בקשת אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד.

⚠️ הערה חשובה: אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד אינה מקנה לכם אשרת עבודה בניו זילנד. ישראלים המעוניינים לעבוד בניו זילנד נדרשים להוציא אשרה מיוחדת למטרה זו.

🛬 אשרת מעבר Transit (קונקשן) לניו זילנד

אם אתם עוברים בניו זילנד בקונקשן, כלומר בדרככם ליעד אחר ואינכם נשארים במדינה, אתם זקוקים לאשרת מעבר. הנפקת אשרת מעבר לניו זילנד דומה להנפקת ויזה לניו זילנד, אך מדובר במסמך שונה המעניק לכם זכויות אחרות, או שמא יש לומר מגבלות.

  • אשרת מעבר לניו זילנד מאפשרת לעבור דרך נמל התעופה הבינלאומי באוקלנד.
  • בעת השהייה בשדה התעופה אינכם יכולים לצאת מאזור הקונקשנים.
  • משך השהות בשדה התעופה מוגבל ל 24 שעות.
  • אתם חייבים להחזיק בכרטיס טיסה ליציאה מניו זילנד, ב 24 השעות מרגע ההגעה.
  • לא ניתן להגיש בקשות ויזה לניו זילנד במהלך שהותכם בשדה התעופה.

כיצד להוציא ויזה אלקטרונית (אשרת NZeTA) לניו זילנד

ישנן שתי אפשרויות להוציא אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד (או אשרת מעבר לניו זילנד). האפשרות הראשונה היא לעשות זאת בעצמכם באופן מקוון, והאפשרות השנייה היא לעשות זאת באמצעות אחת הסוכנויות המטפלות בבקשת ויזה לניו זילנד.

האפשרות השנייה היא בדרך כלל האפשרות המועדפת והיעילה ביותר. אחת הסיבות המרכזיות היא שמדיניות הוויזות עלולה להשתנות בין לילה. לכן ישנו יתרון ברור לחברות הנמצאות בקשר רציף עם רשויות ההגירה בניו זילנד ומעודכנות בשינויים בזמן אמת.
מעבר לזאת מדובר בנוחות גדולה יותר והשגת הוויזה ללא עיכובים מיותרים.


ויזה אלקטרונית לניו זילנד – להוציא באופן עצמאי

ניתן להוציא את הוויזה באמצעות התקנת אפליקציה של רשויות ההגירה בניו זילנד, או ישירות באתר הממשלתי.

אם בחרתם לעשות זאת לבד, כדאי באמצעות האפליקציה, זה גם נוח יותר לסרוק את כרטיס האשראי והדרכון, וגם עולה לכם פחות. הגשת הבקשה עולה 17 דולר ניו זילנדי באפליקציה, לעומת 23 דולר ניו זילנדי באתר. שווה ערך לכ 40-50 שקל או 60-70 שקל בהתאמה.

מלבד התשלום עבור אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד, בעת הנפקת הוויזה תדרשו לשלם תשלום נוסף – אגרת (מס) כניסה בשם IVL. זוהי אגרה שממשלת ניו זילנד גובה לצורך פיתוח ותחזוקה של תשתיות התיירות ושמירה על הטבע במדינה. זוהי אגרה בסך 35 דולר ניו זילנדי, שווה ערך לכ 80-90 שקלים.

המסמכים הדרושים לצורך הנפקת הויזה

לצורך הנפקת ויזה אלקטרונית לניו זילנד אתם תזדקקו לדברים הבאים:

  • דרכון בתוקף
  • כרטיס אשראי או כרטיס חיוב בינלאומי (ויזה או מאסטרקארד)
  • כתובת אימייל
  • תמונת פנים (לא תמונת פספורט)

הדרישות לגבי התמונה:

  • תמונה עדכנית שצולמה בששת החודשים האחרונים.
  • התמונה צריכה להיות שמורה בפורמט JPG.
  • גודל התמונה צריך להיות 500KB עד 3MB.
  • גודל התמונה צריך להיות 900X1200 פיקסלים, עד 2250X3000 פיקסלים.
  • יש לצלם את התמונה על רקע בהיר, אך לא לבן.
  • ללא כיסוי ראש.
  • יש לצלם רק תמונת פנים, כאשר הפנים במרכז התמונה.
  • יש להביט הישר למצלמה.
  • תמונות עם עיניים אדומות לא יתקבלו.

מילוי הטופס

כאשר יש לכם את הפספורט, התמונה וכרטיס האשראי תוכלו להתחיל למלא את הטופס האלקטרוני (הטופס הוא בשפה האנגלית).

יש למלא את כל שדות החובה עם הפרטיים האישיים: לאום, המדינה שבה הונפק הדרכון, מספר דרכון, תאריך תפוגה של הדרכון, שם, מין, תאריך לידה מקום וכתובת אימייל.

לאחר מכן תתבקשו לענות על שתי שאלות – האם יש לכם ויזת מגורים אוסטרלית. והשאלה האם אתם נשארים בניו זילנד או זקוקים רק לאשרת מעבר לניו זילנד.

בשלב הבא יפתחו עבורכם שאלות נוספות:

  • האם אתם ממבקרים בניו זילנד לצורך טיפול רפואי.
  • האם אי פעם גורשתם או נמנעה מכם כניסה, למדינה שאינה ניו זילנד.
  • האם נאסר עליכם להיכנס לניו זילנד בעקבות גירוש מניו זילנד בעבר.
  • האם אי פעם הורשעתם בעבירה (בכל מדינה).

לאחר השאלות תתבקשו להעלות את התמונה או לצלם באמצעות המכשיר (זכרו לקרוא את ההוראות לגבי התמונה). תמונות שאינן עומדות בקריטריונים בדרך כלל נדחות באופן אוטומטי על ידי המערכת הממוחשבת.

לאחר העלאת התמונה יש לאשר את הפרטים ולחתום על ההצהרה. ולבסוף להסדיר את התשלום.

תהליך עיבוד הבקשה לוקח כ 72 שעות, ואת התשובה תקבלו באמצעות כתובת האימייל שסיפקתם. אנו מזכירים לכם לוודא כי מסרתם כתובת אימייל נכונה שיש לכם גישה אליה.

לאחר קבלת האימייל יש להדפיסו, ולהגישו לרשויות ההגירה בעת הכניסה למדינה. למעשה תתבקשו להציג אותו כבר בשדה התעופה בדרככם אל היעד.

🥇 בקשת ויזה NZeTA לניו זילנד באמצעות ויזה.נט

לחלופין ניתן להגיש בקשת ויזה אלקטרונית לניו זילנד באמצעות סוכנות המטפלת בבקשה. על מנת להיות בטוחים כי אתם מגישים את הבקשה בצורה הנכונה, אנו מאפשרים לכם לעשות זאת באמצעות טופס בשפה העברית. כך תוכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות, ולהיות בטוחים שתקבלו את הוויזה ללא תקלות.

הטופס המקוון של ויזה.נט מתאים גם לצורך אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד וגם עבור אשרת מעבר לניו זילנד.

מילוי הטופס מתבצע באופן זהה למילוי הטופס באתר של ממשלת ניו זילנד, רק כאן תוכלו לקרוא את ההוראות בעברית, לא תצטרכו להגיש תמונה בפורמט ובגודל המתאים (הצוות של ויזה.נט ידאגו לסדר לכם את התמונה ולהדריך אתכם כיצד לצלם תמונה חדשה, במידת הצורך).

בנוסף תקבלו הדרכה מלאה ומקצועית מהרגע של שליחת הבקשה ועד קבלת אשרת הכניסה בהצלחה. ולאחר כל זה, הוויזה NZeTA עצמה תתקבל תוך 1-3 ימי עבודה, לפעמים גם קודם, באמצעות הדואר האלקטרוני. לאחר קבלת הוויזה יש להדפיסה ולהציגה בטרם העליה למטוס. בהגיעכם לניו זילנד תקבלו חותמת בדרכון ולא תזדקקו לשום תשלום נוסף מאחר והתשלום באתר ויזה.נט כבר כלל את האגרה הממשלתית. עכשיו תוכלו להתחיל ליהנות מהטיול.

🌟 מדוע כדאי להוציא את הויזה לניו זילנד באמצעות ויזה.נט?

להנפקת ויזה אלקטרונית לניו זילנד באמצעות המערכת של ויזה נט יש כמה יתרונות:

    1. תהליך קצר ומהיר – ניתן למלא את הבקשה באמצעות המחשב או הסלולר, בקלות ומהירות. אינכם צריכים להתייצב בשגרירות.
    2. טופס בשפה העברית – על מנת למנוע אי הבנות בעת מילוי הפרטים של הוויזה, דבר שעלול לעלות לכם בזמן ואף בדחיית הבקשה, אנו מציעים לכם טופס בשפה העברית. אנו גם בודקים את הטופס בטרם הגשתו.
    3. החזר כספי מלא במקרה ולא קיבלתם ויזה – למעט מקרים בהם הסתבכתם בעבר עם רשויות ההגירה בניו זילנד, הסיכוי שבקשתכם תדחה הוא אפסי. במידה והבקשה נדחתה, אולי בעקבות תקלה, אנו נדאג להנפקת ויזה חדשה ללא תוספת עלות, או החזר כספי מלא.
    4. קבלת כל סוג תמונה – כל סוג וגודל תמונה מתקבל, הצוות של ויזה.נט יערוך כל קובץ שתשלחו, בהתאם לדרישות של הרשויות בניו זילנד.
    5. ליווי מלא מהגשה ועד קבלת האשרה – אחרי שליחת הבקשה, הרשויות בניו זילנד יכולים לדרוש מידע נוסף מהמבקש (לדוגמה תמונה של הדרכון, או כרטיס טיסה יציאה מניו זיולנד). במצב כזה הצוות של ויזה.נט יותר עמכם קשר ומדריך אתכם עבור אילו מסמכים צריך, ואז מגיש את המסמכים המתבקשים בשמכם לרשויות בניו זילנד. שירות מלאה מא’ ועד ת’.
    6. זמינות מלאה 24 שעות ביממה – אם יש לכם שאלות או בעיות מיוחדות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, זאת בניגוד לרשויות ההגירה בניו זילנד שאינם זמינים למענה על שאלות. ניתן ליצור איתנו קשר בצורה נוחה באמצעות טלפון, צ‘ט וואסטאפ; כך שזה פתרון נוח לישראלים אשר שוהים עכשיו בחו“ל.

📌 דגשים חשובים למילוי הטופס והביקור בניו זילנד

  • חשוב לוודא כי כל הפרטים נכונים. טעויות שכיחות הן הקלדה לא נכונה של כתובת האימייל או מספר הדרכון, או טעויות באיות השם. חשוב שכל הפרטים בטופס יופיעו כפי שהם מופיעים בדרכון. במידה והטופס נשלח עם טעויות, ניתן לתקן אך הדבר דורש הגשת בקשה מיוחדת – דבר שנרצה להימנע ממנו.
  • כל אדם נזקק לוויזה, אם מדובר במשפחה המטיילת יחדיו יש להוציא ויזה לכל אחד מחברי המשפחה.
  • יתכן כי בהגיעכם למדינה תישאלו על מסלול הטיול המתוכנן והוכחה כי יש לכם תקציב מספיק לשהות.
  • אישור הזמנת מקום לינה מראש.
  • הוכחה על עבר פלילי נקי.
  • כרטיס לטיסת יציאה מהמדינה.

דברים נוספים שכדאי לדעת על ניו זילנד

ℹ️ מידע וסיוע לתיירים

במהלך הטיול, אתם עשויים להזדקק למידע תיירותי מעודכן. ממשלת ניו זילנד מפעילה רשת מרכזי מידע וסיוע לתיירים המכונה iSITE, לה יש עשרות סניפים במקומות תיירותיים ברחבי המדינה.

במרכזים אלו תוכלו לקבל מידע וסיוע מידי מקומיים. שם תוכלו לקבל מידע על פעילויות ואטרקציות, ואף לקבל סיוע בהזמנת כרטיסים ומקומות לאטרקציות, תחבורה ולינה.

סיוע דומה תוכלו לקבל במרכזי DOC. אלו הם מרכזים המופעלים על ידי רשות הגנים הלאומיים של ניו זילנד והם עובדים בשיתוף פעולה עם iSITE.

למידע נוסף לגבי לשכות התיירים של iSITE ו DOC, תוכלו לגשת לאתר האינטרנט – https://isite.nz. שם תוכלו למצוא כתובות ופרטי קשר של כל לשכות התיירות במדינה.

☀️ עונות השנה בניו זילנד

ניתן לבקר בני זילנד בכל עונות השנה, אך חשוב להיות מוכנים למזג האוויר. הקיץ נחשב לתקופה הפופולרית ביותר לביקור במדינה – רק שימו לב כי ניו זילנד נמצאת בחצי הכדור הדרומי ושם עונת הקיץ מתחילה בחודש דצמבר עד מרץ. בתקופה זו אתם תפגשו ימי שמש ארוכים ובהירים, עם טמפרטורות של 16-24 מעלות צלזיוס, אך כמובן שיש לבדוק את תחזית מזג האוויר בהתאם לאזור שאתם מתכננים להגיע אליו.

תקופת הקיץ אידאלית לטיולים, חופי ים ועוד מגוון פעילות בחוץ.אך מנגד, גם החורף אטרקטיבי מאוד, בתקופה זו רבים מגיעים לאזורים הצפוניים ליהנות מאתרי הסקי.

🚃 תחבורה בניו זילנד

ניו זילנד היא מדינה גדולה. במהלך הטיול שלכם אתם צפויים להשתמש בתחבורה ציבורית הכוללת אוטובסים, מעבורות ורכבות. ניתן גם להתנייד בטיסות פנים או להשכיר רכב.

השכרת רכב

בניו זילנד נוהגים בצד שמאל.
מרחקי הנסיעות עשויים להיות גדולים. תכננו היטב את הטיול ואל תשכחו עצירות למנוחה.
באופן כללי הכבישים בניו זילנד עשויים להיות צרים יותר ממה שאתם רגילים. בגלל התוואי ההררי הם גם עשויים להיות תלולים.
שימו לב כי ישנן רוחות חזקות המשפיעות על הרכב בזמן הנסיעה.
רוב הכבישים הם דו כיווניים, בעלי מסלול אחד בכל צד.
לא תמיד ישנם שלטי אזהרה במקומות בהם פסי הרכבת חוצים את הכביש.
ישנה חובה על שימוש בחגורת בטיחות לכל הנוסעים.
אין להשתמש בסלולר במהלך הנהיגה.

אוטובוסים

אוטובוסים הם צורה בטוחה וזולה להסתובב בניו זילנד. ישנם אוטובוסים ציבוריים, וישנם גם טיולים שאליהם תוכלו להירשם וכוללים אוטובוס. ישנם כרטיסי Hop on, בהם משלמים על כרטיס במתכונת של חופשי חודשי.

מעבורות

ניו זילנד מפעילה צירי תנועה רבבים באמצעות מעבורות, דבר המספק לכם לא רק אמצעי תחבורה אלא אטרקציה בפני עצמה. למשל המעבורת בין וולינגטון לפיקטון תספק לכם הפלגה של כשלוש וחצי שעות בהן תוכלו לחזות בנופים המרהיבים. במקומות רבים תוכלו למצוא גם שירותי WATER TAXI.

רכבות

גם רכבות הן צורה נוחה וכיפית לראות את היופי של ניו זילנד. ישנן שלוש נסיעות רכבת מומלצות:
– Northern Explorer – רכבת המחברת את אוקלנד עם וולינגטון ועושה מסע של כ 650 קילומטר. במהלכה תחצו את הפרקים הלאומיים המרהיבים של ניו זילנד.
– Coastal Pacific – הרכבת המחברת בין פיקטון לכרייסטצ‘רץ’. מסע של 6 שעות במהלכו תוכלו לחזות לעבור באזורי היינות של ניו זילנד והאגמים הוורודים
– TranzAlpine – זוהי הרכבת המחברת את כרייסטצ‘רץ’ עם גריימאות‘. נחשבת לאחת מנסיעות הרכבת הטובות בעולם.


אשרת כניסה ומעבר NZeTA ניו זילנד

לסיכום, הטיול ל-NZ 🇳🇿 מתחיל בהוצאת ויזה אלקטרונית לניו זילנד (או כמו שלמדנו, אישור כניסה NZeTA). הליך קצר ומהיר אונליין, הפותח לכם את שעריה של מדינה נפלאה זו, ללא צורך בויזה קלאסית, בהליך זול, נוח ומקוון – ללא הצורך לבקש בשגרירות או אפילו לצאת מהבית. כעת, בעזרת השירות של ויזה.נט תוכלו לקבל עזרה בהנפקת אשרת כניסה NZeTA לניו זילנד.