חושבים על טיול בוייטנאם? אם כך מחכה לכם הרפתקה גדולה. אתם בטח משתוקקים לשמוע על האטרקציות, על האתרים המרהיבים ועל כל הדברים היפים שיש למדינה זו להציע עבורכם.

במאמר זה נסקור עבורכם את האתרים המרכזיים במדינה, מידע על מזג האוויר והעונות המומלצות לביקור. לצד מידע כללי לתייר המבקר בוייטנאם – בנוסף תוכלו לקרוא מידע אודות הנפקת ויזה לויאטנם עבור ישראלים.

🇻🇳 וייטנאם – רקע כללי

וייטנאם ממוקמת בדרום מזרח אסיה, גובלת בסין, קמבודיה ולאוס. כולנו שמענו על מלחמת וייטנאם, אך זהו רק חלק מההיסטוריה העקובה בדם שליוותה את המדינה במאה העשרים. אך נראה שאת המאה העשרים ואחת וייטנאם החלה ברגל ימין. ומאז שנת 2000 היא זוכה להכרה בעולם ונהנית גם מצמיחה כלכלית. וכאשר ווייטנאם הפכה למדינה בטוחה ויציבה, גם התיירים החלו לנהור למדינה וליהנות מכל מה שיש לה להציע. ויש לה הרבה…

מבחינת גאוגרפית נהוג לחלק את המדינה ל 3 יחידות. בדרום המדינה נמצא את דלתת המקונג. זהו אזור פורה מאוד בזכות הסחף שמביא איתו הנהר. הדלתה מלאה בפלגי מים וידועה בזכות גידולי האורז שבה. כאן גם נמצאת העיר הגדולה בווייטנאם, הו צ‘י מין סיטי. במרכז וייטנאם נמצא את קו החוף של ים סין הדרומי. ובצפון וייטנאם נמצאת דלתת הנהר האדום.

בירת המדינה היא האנוי הממוקמת בצפון המדינה, אך העיר הגדולה ביותר היא הו צ‘י מין סיטי, אשר נודעה בעבר בשם סייגון והייתה בירתה של דרום וייטנאם.

בוייטנאם תמצאו 54 מיעוטים אתניים, מה שמרמז על העושר התרבותי שלה.

🌤️ מתי כדאי לבקר בויאטנם

העונה המומלצת ביותר לביקור בווייטנאם היא בחודשי האביב, מרץ ואפריל. זוהי התקופה שבה הטמפרטורות מתונות ויש מעט משקעים. עונה זו מתאימה לביקור בכל אזורי המדינה.
אך אין זה אומר כי לא ניתן לבקר בווייטנאם גם ביתר חודשי השנה. מזג האוויר משתנה בהתאם לאזורי המדינה השונים.

התקופה המומלצת לביקור בצפון וייטנאם היא בחודשים מרץ-אפריל, ולאחר מכן ספטמבר – נובמבר. במרכז וייטנאם לא מומלץ לבקר בין החודשים אוגוסט לנובמבר, בשל ההיתכנות של סופות הטייפון החזקות. התקופה המומלצת לביקור במרכז וייטנאם היא בחודשים פברואר עוד אוגוסט. ואילו דרום וייטנאם נחשב למקום שבו מזג האוויר נוח בכל עונות השנה, אך יש בו עונה רטובה (יוני-נובמבר) ועונה יבשה (דצמבר – מאי).

לצערנו אין טיסות ישירות מישראל לווייטנאם, אך ניתן להמריא עם עצירות ביניים בדובאי, בנגקוק, איסטנבול וגם יעדים אחרים. מחירי הטיסות נעים בטווח הממוצע של 600-800 דולר. מדובר ביעד רחוק, משך הטיסה משתנה בהתאם לעצירות הביניים.

Hoi An

🎉 פסטיבלים וחגים לאומיים

בווייטנאם נחגגים פסטיבלים רבים המשקפים את התרבות המקומית. אם התמזל מזלכם לבקר במדינה בתקופות החגיגות, כדאי מאוד לחזות בהן. לוח השנה הווייטנאמי דומה במידה מסוימת ללוח השנה העברי, גם הוא מבוסס על מחזור הירח. ומסיבה זאת הפסטיבלים אינם מתקיימים בתאריכים קבועים על פי לוח השנה הלועזי. לכן יש לעקוב אחר המועדים המשתנים משנה לשנה.

פסטיבל טט (Tet Nguyen Dan) – פסטיבל זה נחגג בסביבות החודשים ינואר – פברואר, והוא מסמל את תחילתה של השנה החדשה בלוח השנה הווייטנאמי. בחג זה המשפחות הווייטנאמיות מתכנסות יחדיו, מבקרות במקדשים, מחלקות פרחים וחוגגות עם זיקוקי דינור. הפסטיבל נחגג בכל רחבי המדינה, אך יש האומרים כי האנוי היא המקום הטוב ביותר להרגיש אותו. מידע נוסף על חג פסטיבל הטט תוכלו לקרוא כאן.

פסטיבל לים – פסטיבל זה נחגג במהלך חודש פברואר על ידי אחד השבטים (Quan Ho). זהו פסטיבל ססגוני הנחגג עם תחפושות ומשחקים. הפסטיבל נחגג בכפר לים הנמצא לא הרחק מהבירה האנוי.

פסטיבל פגודת הבשמים – פסטיבל זה נחגג בפגודת הבשמים (Chua Huong), כשישים קילומטר מהבירה האנוי. זהו אתר בודהיסטי חשוב, לכאן מגיעים הנזירים להתפלל לכבוד השנה החדשה. זוהי תקופה של עליה לרגל, וניתן לראות את המוני הנזירים עושים את דרכם לפגודה. פסטיבל זה מתקיים בסביבות חודש פברואר.

פסטיבל Phu Giay Festival – פסטיבל זה נערך לכבוד האלה Lieu Hanh. עולי רגל מגיעים עם תלבושות מסורתיות, והפסטיבל נחגג באווירה ססגונית, עם ריקודים ומשחקים מסורתיים. מומלץ לבקר בפגודת Phu Giay בתקופה זו.

פסטיבל האורות Hoi An – פסטיבל זה מתרחש פעם בחודש, בלילה שבו הירח מלא. הוא נחגג בעיר הוי אן. במהלך הפסטיבל רחובות העיר מתקשטים בפנסים צבעוניים. תוכלו לראות אותם בבתי התושבים, בשווקים והמקדשים, וגם צפים על הנהר. העיר כולה מתמלאת באווירה קסומה.

זוהי רק רשימה חלקית של הפסטיבלים הנהדרים הנחגגים בויאטנם.

🎡 אטרקציות מרכזיות בוייטנאם

בווייטנאם אטרקציות רבות ומגוונות. לצורך הנוחות ותכנון המסלול, הבאנו לכם רשימת אטרקציות מרכזיות המחולקת לפי אזורי המדינה. זוהי רשימה חלקית, וישנם עוד מקומות נוספים שלא הזכרנו. אך הרשימה יכולה לעזור לכם את תכנון המסלול, בהתאם לזמן העומד לרשותכם.

אטרקציות בצפון המדינה

האנוי הבירה היא אחת מנקודות הכניסה המרכזיות למדינה. עם הגעתכם מייד תפגשו את המראה האופייני של רוכבי האופניים והריקשות החשמליות. העיר נמצאת על גדותיו של הנהר האדום, ויש בה כמה אגמים המעניקים לה את המראה המיוחד.

כדאי לבקר כאן ברובע הישן (Old Quarter), כאן תפגשו את ווייטנאם האותנטית. זהו אזור סואן ורועש, עם רוכלים ושווקים. אך כדאי מאוד לבקר בו. וכאשר תרצו קצת שקט, אתם בדיוק במקום המתאים להגיע אל אגם Hoan Kiem. במרכז האגם נמצא מקדש Ngoc Son, אליו מגיעים באמצעות גשר.

עוד אתר שאפשר לבקר בו הוא מאוזולאום הו צ’י מין, אשר נבנה לזכרו של מי שהנהיג את המדינה בשנים 1951-1969. כאן גם נמצאת גופתו החנוטה, וכללי ההתנהגות במקום קפדניים.

עוד אתרים מומלצים בעיר הם מצודת ת’אנג לונג, תאטרון הבובות על המים, שוק דונג ז’ואן ומקדש הספרות המוקדש לכתביו של קונפציוס.

🏝️ האלונג ביי

האלונג ביי היא אחת מהאטרקציות המרכזיות של וייטנאם. זהו מפרץ הכולל למעלה מ 3000 אלפי איי צוקים, הנותנים לו מראה מרהיב. זהו מקום שאסור להחמיץ ונמצא בראש רשימת האטרקציות של וייטנאם. ניתן לבקר כאן בטיול יומי, או לעשות טיול מאורגן של 3 ימים. ואפשר גם להגיע לכאן באופן עצמאי וללון באחד מבתי המלון של האי קטבה.

סאפה

באזור ההררי הגובל עם סין נמצאת סאפה. המקום ידוע בזכות הנופים המרהיבים והירוקים של טרסות האורז. ומלבד הנופים, תוכלו גם להיחשף לכפרים של השבטים השונים של צפון וייטנאם. תוכלו לפגוש כאן את אורח החיים המסורתי, ואף להתארח בבתיהם.

אטרקציות במרכז המדינה

הואה – במהלך המאה התשע עשרה, ועד 1945 הייתה זו בירתה של שושלת נְוִין. היא נמצאת בדיוק באמצע הדרך בין האנוי לבין הו צ‘י מין סיטי, על גדותיו של הנהר סונג הואונג. יש כאן מונומנטים רבים מתקופת שושלת נְוִין. בין האתרים המומלצים ניתן להזכיר את העיר האסורה, מוזאון העתיקות וקברי הקיסרים. אל תוותרו על ביקור בפגודת Thien Mu הנחשבת לאחד הסמלים של וייטנאם.

הוי אן – אמנם עיירה קטנה, אך בהחלט אפשר להעביר כאן כמה ימים. העיר העתיקה מכילה מספר אתרים בעלי מראה קסום ואותנטי. במסגרת אתרי החובה של העיר ניתן להזכיר את הגשר היפני, מקדש קוואן טריו ואולם הפוקסיין. וכמובן ניתן ליהנות מחופי הים. אם הגעתם לכאן, אולי תיהנו מביקור במאי סון. זהו אתר ארכאולוגי של בני הצ‘מפה, אך זמן הנסיעה לשם הוא כשעתיים ויש האומרים כי אינו מרשים במיוחד.

אטרקציות בדרום המדינה

בדרום וייטנאם תמצאו את העיר הו צ‘י מין סיטי. זוהי העיר הגדולה ביותר בווייטנאם. רבים נכנסים למדינה דרך שדה התעופה הבינלאומי שנמצא כאן. במאה התשע עשרה העיר נכבשה על ידי הצרפתים, ועד היום ניתן לראות בה את ההשפעות הצרפתיות. יש המתייחסים אליה כנקודת יציאה בלבד, אך ניתן גם לבלות בעיר ולמצוא בה הרבה דברים מעניינים.

אם בחרתם להקדיש קצת זמן לעיר, כדאי לבקר במקדש הג‘ייד המרהיב, ומקדש Vinh nghiem. בשוק בן טאן תוכלו לנסות את דוכני המזון המקומיים, וגם לקנות קצת מזכרות ומתנות.

בעיר ישנם גם מספר מוזאונים. ניתן לבקר במוזאון ההיסטוריה וללמוד קצת על ההיסטוריה והתרבות המקומית. מוזאון המלחמה נחשב לאחד מאתרי החובה, והוא מספר את הסיפור הכואב של המלחמה בווייטנאם.

גם הפארקים והגנים של העיר הם מקומות נחמדים להסתובב בהם. בפארק Suoi Tien Park תוכלו למצוא גינות סחלבים, גן חיות, אקווריום ואטרקציות רבות עבור הילדים.

עוד מקום שכדאי לבקר בו בדרום וייטנאם הוא דלתת המקונג. כאן תוכלו לצאת לשייט בנהרות ולבקר בכפרים מקומיים בהם מנהלים אורח חיים מסורתי. כאן תוכלו למצוא את השוק הצף קאי ראנג. בניגוד למקומות אחרים בהם אתם עשויים לפגוש שווקים צפים המיועדים עבור תיירים, זהו שוק אמתי וחשוב.

העיירה דה לאט היא עוד מקום אוהב על התיירים. היא נמצאת בגובה של 1500 מטר מעל פני הים ומוקפת ביערות אורן. זהו המקום לברוח אליו מהחום הכבד של מישורי דרום וייטנאם.
במרכז העיר תמצאו אגם נחמד, וסמוך עליו גן עם פרחים מרהיבים. באזור דה לאט תוכלו למצוא גם מפלי מים שכדאי לבקר בהם, מפלי Prenn נחשבים לפופולריים ביותר.

אם אתם בענייני חופים, חובה לבקר בנאט רנג. כאן תוכלו למצוא כמה מהחופים הטובים ביותר. אוהבי הצלילה ישמחו לבקר כאן וליהנות מאתרי הצלילה. ואם לא, לפחות אפשר לעשות שנורקל.

צעירים רבים מגיעים לנאט רנג, ויש כאן גם חיי לילה אטרקטיביים עבור התיירים הרבים המגיעים לכאן.

אפשר לבקר כאן גם בפגודת Long Son. כאן ישנו פסל מרשים של הבודהה אשר נבנה בשנות השישים. הפסל משתרע לגובה של 24 מטר וצבעו לבן.

אם החלטתם להמשיך מווייטנאם לקמבודיה, תעברו בעיירה צ’או דוק. לא מקום תיירותי במיוחד, אך בעל אווירה אותנטית. אם הגעתם לכאן, בקרו בהר סאם. הוא נמצא במרחק של 6 קילומטר מהעיירה, ומתנשא לגובה מעל שדות האורז. ניתן לבקר בפגודות הנמצאות שם, ולזכות בתצפית על האזור.

HCMC Street 2023

🛵 תחבורה בווייטנאם

בווייטנאם יש מערכת רכבות טובה. וכאשר אנו אומרים מערכת רכבות טובה אנו מתכוונים בעיקר לזה שהיא מגיעה כמעט לכל מקום. מבחינת חוויית הנסיעה והמהירות, היא לא משהו. אבל זהו בהחלט פתרון טוב. שימו לב שישנן מחלקות שונות, אם תרצו נוחות תצטרכו לשלם קצת יותר. ההמלצות של מטיילים הן להיות זהירים מגנבות ולשמור היטב על החפצים שלכם במהלך הנסיעה.

גם אוטובוסים הם אופציה טובה, וככל הנראה הטיול שלכם ישלב בין אוטובוסים לבין רכבות. ישנם אוטובוסים סדירים שהם חלק ממערך התחבורה הציבורית בווייטנאם, וישנם גם אוטובוסים פרטיים המיועדים לתיירים ובמקרים מסוימים אפילו מביאים אתכם אל פתח בתי המלון.

ישנם גם רבים המשכירים אופנוע, זוהי לא הרפתקה מומלצת. תרבות הנהיגה ומצב הכבישים בווייטנאם אינם אטרקטיביים במיוחד. כמו כן רישיון הנהיגה הישראלי אינו מוכר בווייטנאם. חס וחלילה במקרה של תאונת דרכים, אתם צפויים לגלות כי חברת הביטוח אינה מעניקה כיסוי ביטוחי מסיבה זו. הסיכון מיותר.

במקומות רבים תוכלו להשכיר אופניים. פתרון מעולה לטיולים קצרים.

🛂 ויזה לוייטנאם

על מנת להיכנס לויאטנם עליכם לבקש אשרת כניסה בטרם הגעתכם למדינה. כיום ניתן לעשות זאת בצורה מקוונת, ובעזרת השירותים של ויזה.נט, הנפקת ויזה לוייטנאם היא קלה ופשוטה.

ניתן לקבל את הוויזה תוך מספר ימים. כל מה שעליכם לעשות זה לשלם את האגרה, למלא את הטפסים ולהעלות קובץ תמונה. את התשובה תקבלו בדואר האלקטרוני. יש להדפיס את אשרת הכניסה ולהציגה בשדה התעופה.
אנו כמובן זמינים עבורכם במידה ויהיו ברשותכם שאלות נוספות בנושא ויזה לוייטנאם עבור ישראלים בשנת 2023.