מה הם הדרישות לאשרת כניסה eTA ויזה לקנדה?

נסיעה לקנדה הפכה להרבה יותר קלה מאז שהקנדיים החלו במערכת ה-eTA.
ה-eTA למעשה הוא אישור נסיעה אלקטרוני אשר חובה להנפיק עבור ישראלים אשר טסים לקנדה.
מדובר במערכת אוטומטית המאפשרת לאזרחים זרים (ביניהם ישראלים) להיכנס לקנדה.
מערכת זו הושקה במטרה לפשט את הנסיעה, תוך שמירה על ביטחון הגבולות של המדינה.
מאמר זה יפרט בפניכם את הדרישות בדרך לקבלת אישור נסיעה אלקטרוני eTA ויזה לקנדה.

מי נדרש לאישור נסיעה אלקטרוני?

לפני ההבנה של הדרישות, חשוב לדעת מי זקוק ל-eTA.
מחלקת ההגירה של ממשלת קנדה מסבירה כי כל האזרחים הזרים הפטורים מויזה נדרשים להיות בעלי eTA כדי לטוס או לעבור דרך קנדה, למעט אזרחי ארה”ב. לתושביה הקבועים של קנדה ולמטיילים עם ויזה קנדית חוקית אין צורך ב-eTA.
ה-eTA מחובר באופן אלקטרוני לדרכון של המטייל ותקף למשך חמש שנים או עד שהדרכון פג תוקף, הקודם מביניהם.
ישראלים צריכים להנפיק ויזה eTA לקנדה כדי לטוס למדינה.

דרישות מרכזיות ל-eTA🛂

  1. זכאות: ה-eTA הוא בעיקר עבור אזרחים זרים הפטורים מויזה אשר טסים לקנדה. אלה הם בדרך כלל אנשים ממדינות שאינן דורשות ויזה לכניסה לקנדה. לדוגמה ישראלים.
  2. דרכון תקף: על הדרכון להיות בתוקף לפחות 6 חודשים.בנוסף, הדרכון שעליו הוגשה הבקשה ל-eTA צריך להיות אותו דרכון שהשתמשתם בו במהלך הטיול שלכם. אם תנפיקו דרכון חדש, יהיה עליכם להגיש בקשה חדשה.
  3. בקשה מקוונת: הבקשה ל-eTA מתבצעת בצורה מקוונת. לא ניתן להגיש בקשה בעת ההגעה לקנדה או בנקודת שירות.
  4. דמי בקשה: נכון לשנת 2023, דמי הבקשה ל-eTA הם 89 ש”ח בלבד. את התשלום ניתן לבצע באמצעות כרטיס אשראי או כרטיס חיוב במהלך הבקשה המקוונת.
  5. כתובת דוא”ל: נדרשת כתובת דוא”ל תקף לקבלת הודעות לגבי הבקשה ל-eTA. אישור או דחייה של ה-eTA יישלחו לכתובת הדוא”ל הזו.
  6. מידע נוסף: במהלך תהליך הבקשה, יהיה עליכם לענות על שאלות שונות לגבי פרטים אישיים, תעסוקה, בריאות, והיסטוריה של נסיעות.

זמן עיבוד ותוקף⏳

בדרך כלל, ה-eTA מעובד בתוך כמה שעות מהבקשה. עם זאת, חלק מהבקשות יכולות לדרוש יותר זמן לעיבוד, ויכולות לקחת עד 48 שעות. על מנת שתוכלו להיערך בהתאם, אנו ממליצים להגיש בקשה מספיק זמן לפני תאריך הנסיעה המתוכנן שלכם ולא לחכות לרגע האחרון 🙂

ברכותינו 🎉

ברגע שה-eTA מאושר, הוא תקף למשך חמש שנים או עד שהדרכון פג תוקף, תוך אפשרות לכניסות מרובות לקנדה. משך השהייה המרבי בכל פעם הוא בדרך כלל עד שישה חודשים, אך משך השהייה המדויק נקבע על ידי קציני הגבול בעת הכניסה.

 

סיכום

ה-eTA הוא אבן דרך חשובה בנסיעה המודרנית, אשר עושה את תהליך הכניסה לקנדה לקל ונוח עבור אזרחים זרים הפטורים מויזה. למרות שהתהליך יחסית פשוט, חשוב לוודא שכל הדרישות הקיימות והמסמכים מוכנים להגשת בקשה חלקה ומוצלחת. ככל שמערכת ה-eTA מתפתחת, כך הדרישות והטיפולים עשויים להשתנות, מה שהופך לחיוני להתייעץ עם גורמים רשמיים לפני ההגשה.