זה רשמי – פטור ויזה לארצות הברית: מי זכאי, העלויות הכרוכות וכל מה שחשוב לדעת עבור ישראלים

לאזרחים ישראלים יש כעת, באופן רשמי, גישה לתוכנית ויתור ויזה בארה”ב, כפי שעולה מהודעה של משרד החוץ האמריקאי באוקטובר 20, 2023. כעת אזרחים ישראלים בעלי דרכון ביומטרי לא צריכים ויזה פיזית לארה״ב, אלה יכולים להנפיק ויזה ESTA לארה״ב אונליין, בתהליך קצר פשוט ונוח, ולקבל את האשרת כניסה ESTA לארצות הברית ישירות למייל, תוך 1-3 ימים בלבד, ללא הצורך לבקר בשגרירות או קונסוליה!

אז אם אתם מעוניינים לטוס לארה”ב בשיטה קלה ונוחה יותר, להלן הפרטים:

מתי הפטור נכנס לתוקף?

החל באוקטובר 2023, ישראלים לא יצטרכו יותר ויזה כדי להיכנס לארה”ב. בהודעה לעיתונות כבר נחשף כי התקיימו כל התנאים לכך שישראל תהיה חלק מתוכנית הפטור מויזה לארה”ב. הדבר אושר כעת באופן רשמי על ידי משרד החוץ, שהוסיף כי עד סוף השבוע, בעלי דרכון ביומטרי ישראלי יוכלו לטוס לארה”ב עם ויזה אלקטרונית, הזולה משמעותית מויזה רגילה.

לפני הכללת ישראל, רק 40 מדינות היו חלק מקבוצת הפטור מוויזה. ההודעה הרשמית יצא אתמול (חמישי), וההערכה היא שהתקדמות זו תיכנס לתוקף ותבוא לידי ביטוי מעשי כבר באוקטובר 2023 ואילך – ז״א שהויזה לארה״ב ESTA כבר זמינה לרכישה עבור ישראלים!

שר החוץ אלי כהן הביע תודה לנשיא ארה”ב ג’ו ביידן, למזכיר המדינה אנתוני בלינקן ולשגריר היוצא טום ניידס. הוא הגדיר את השינוי הזה כ”הישג פוליטי” אשר יטפח צמיחה כלכלית ותיירות תוך הפחתת הוצאות ביורוקרטיה ועלויות כספיות. עכשיו נסקור כמה נקודות מפתח בנוגע להתפתחות זו.

ESTA US - ויזה לארה״ב, פסל החירות

ויזה לארה״ב ESTA – זמין כעת עבור ישראלים 🇮🇱🇺🇸

איך ויזה אלקטרונית לארה”ב (ESTA) עובדת?

שאלה נפוצה שצצה בנוגע לפטור מוויזה לארה”ב היא אם כבר יש לאדם ויזה תקפה לארה”ב, האם מותר לו להמשיך להשתמש בה? והתשובה היא כן, בהחלט. עד שפג תוקפה.

האפשרות לטוס ללא ויזה אינה פוסלת אשרות ויזה קיימות. במקום זאת, היא מספקת חלופה נוחה: מערכת הרשאת נסיעות אלקטרונית (ETAS), הידועה כאפקטיבית ושימושית במדינות רבות בעולם.

🇺🇸 ויזה ESTA אלקטרונית לארצות הברית זמינה כעת לרכישה עבור ישראלים! 🇮🇱

אשרת ESTA עולה 21$ (או כ-150-200 ש״ח באתרים הישראלים) ונשארת בתוקף למשך שנתיים. בדרך כלל, התגובה ממשרד ההגירה האמריקאי (שמטפל במערכת ESTA) מגיעה תוך שלושה ימים, אבל היא יכולה להיות אפילו מהירה יותר. עם זאת, הפטור אינו מיועד לכל פעילות הקשורה לעבודה או לחינוך בארה”ב. אלא הוא מיועד אך ורק לביקורי תיירות ועסקים, אשר לא יעלה על תקופה של 90 יום.

בניגוד לאשרת תייר רגילה המעניקה אישור עד חצי שנה, אישור הכניסה האלקטרוני האמריקאי (ESTA) מאפשר כניסה רק עד 90 יום. חשוב לציין שרק בעלי דרכון ביומטרי זכאים לפטורים אלו. מי שאינם מחזיקים עדיין בדרכון ביומטרי יצטרכו להוציא לעצמם ויזה רגילה לארה”ב, אשר תהליך ההנפקה שלה כרוך בהמתנה בשגרירות, ועולה יותר.

ניתן להשתמש במסלול הפטור מוויזה באמצעות דרכון זר, השייך לאחת המדינות עם פטור קיים. כל שינוי בפרטי הדרכון, באזרחות או במגדר מחייב הנפקה מחודשת של ESTA. בנוסף, אם נעשתה חריגה ממגבלת 90 הימים, זכאותו של אדם ל-ESTA בטלה ומבוטלת, עם דחיות עתידיות של בקשות ויזה לארה”ב.

תגובה חיובית ממערכת ESTA לא מבטיחה לחלוטין כניסה לארה”ב. אם מתעוררות חשדות או שאלות, חשוב להסביר בצורה משכנעת את מטרת ומשך הביקור, תוך התעקשות והדגשת החזרה לישראל בתוך 90 יום.

האם הפטור מוויזה עלול להתבטל?

היסטוריה פלילית, מעצר או הרשעה יפסול מישהו מהתכנית לפטור מהוויזה. עם זאת, הגשת בקשה לאשרת תייר מומלצת, למרות שאין חובה חוקית. בעוד שלרשויות בארצות הברית לא תהיה גישה מלאה לרישומים פליליים ישראלים, עבירות חמורות מסוימות עשויות להוביל למניעת כניסה על פי בקשה לקבלת מידע רלוונטי.

ישראל עלולה להיחרג מהתוכנית אם היא תפר את תנאי שיתוף הפעולה הביטחוני המוסכמים, במיוחד אם תהיה עלייה משמעותית במספר השהיות הבלתי תקינות מעבר למגבלת 90 הימים.

מדינות מסוימות אכן הוחרגו מהתוכנית לפטור מוויזה, כמו ארגנטינה ב-2002 ואורוגוואי ב-2003. הסיבה? מספר גבוה מאוד של שוהים בלתי חוקיים. השנה באוגוסט הוכרז ביטול פטור מויזה לאזרחים אמריקאים ילידי הונגריה, עקב שכיחות ניכרת של הונאת דרכונים בקרב האוכלוסייה ההונגרית יליד חוץ.

עושים סדר

בתגובה להכרזה האחרונה על הכללת ישראל בתוכנית ויתור ויזה בארה”ב, חשוב שאזרחי ישראל יבינו את המרכיבים המרכזיים של התוכנית. הטבלה שלהלן מרכזת את ההיבטים המכריעים של התוכנית בהתבסס על ההבנה הנוכחית של משרד החוץ הישראלי. הוא מציע סקירה כללית של הכללים לרבות זכאות, מטרות ספציפיות לויזה, עלויות נלוות והשלכות אפשריות של הפרת מגבלת השהות של 90 יום.

זכאות בעלי דרכון ביומטרי מישראל וממדינות נוספות הפטורות מהויזה
מטרה אך ורק לביקורי תיירות ועסקים
סוג דרכון ביומטרי בלבד
שהייה עד 90 יום
עלות ESTA 21 דולר באתר הממשלתי או 150-200 ש״ח באתרים הישראלים
זמן לאישור עד 3 ימי עסקים, לעתים מהר יותר
תוקף שנתיים
תוצאה של שהיית יתר שלילת זכאות ל-ESTA, דחיות פוטנציאליות של ויזה
הסכמי ביטחון ישראל חייבת לציית או להסתכן בביטול הפטור
רישום פלילי אנשים עם עבר פלילי אינם זכאים לתוכנית ויתור ויזה

שאלות נפוצות ויזה לארצות הברית

ש: כבר יש לי ויזה תקפה לארה”ב. האם אני עדיין יכול להשתמש בה?
ת: בהחלט. תוכנית הפטור מויזה אינה פוסלת אשרות קיימות אלא פועלת לצידן.

ש: כמה זמן יימשך אישור ESTA, ומה העלות שלו?
ת: תוקף ה-ESTA הוא שנתיים, וקבלתו עולה 21$ או 150-200 ש״ח באתרים הישראליים.

ש: כמה זמן לוקח לתגובת ESTA להגיע?
ת: התגובה מגיעה בדרך כלל תוך שלושה ימים, אבל היא יכולה להיות מהירה יותר.

האם אני יכול להשתמש בפטור הויזה כדי לעבוד או ללמוד בארה”ב?
ת: לא, הפטור מהוויזה מיועד רק לביקורי תיירות ועסקים הנמשכים עד 90 יום בארצות הברית.

ש: האם פטור מוויזה הוא רק לבעלי דרכון ביומטרי?
ת: כן, רק אזרחים בעלי דרכון ביומטרי זכאים. מי שאינו מחזיק יצטרכו להגיש בקשה לויזה רגילה.

ש: האם אוכל לאבד את הזכאות שלי לפטור לויזה?
ת: כן, אם תישאר/י מעבר למגבלת 90 הימים המותרת או שיש לך עבר פלילי, את/ה עלול/ה לאבד את הזכאות וגם לעמוד בפני דחיות עתידיות של בקשות לויזה.

ש: אני אזרח ישראלי עם דרכון זר. האם אוכל לקבל פטור לויזה?
ת: כן, אבל רק אם הדרכון הזר הוא ממדינה שכבר יש לה הסכם פטור מוויזה עם ארה”ב.

ש: מה קורה אם ישראל לא תעמוד בתנאי שיתוף הפעולה הביטחוני המוסכמים?
ת: אי ציות עלולה להוביל להחרגה של ישראל מתוכנית הפטור מויזה.

סיכום ויזה.נט 🇺🇸 ארצות הברית

כעת ניתן להנפיק בקלות ובמהירות ויזה ESTA לארצות הברית – תוכלו לעשות זאת ישירות כאן באתר ויזה.נט ישראל, השירות זמין כעת עבור ישראלים (בעלי דרכון ביומטרי בלבד!). אנחנו זמינים לעזור ולטפל בבקשתכם מסביב לשעון, 24/7, גם בזמנים קשים אלו.
תודה ממשפחת ויזה.נט 🇮🇱💙