בכל נושא שבו מתייחסים למדינה כמו הודו, אי אפשר להתעלם מגודלה של המדינה ומההשפעות הגאוגרפיות השונות על אזוריה השונים. עונות השנה בהודו למשל, יכולות להיראות מאוד שונה בחלקה הצפוני, המרכזי והדרומי ולכן, עונות מומלצות לטיול בהודו יכולות להשתנות ממקרה למקרה בהתאם לאזור בו אתם מתכוונים לבקר. בשורות הבאות ננסה לעשות לכם קצת סדר לפי חודשי השנה, בכדי לסייע לכם לבנות טיול לאורך מדינת הודו כולה, בהתאמה מלאה לעונות השנה.

הודו לפי עונות ולפי אזורים

עם שטח עצום של יותר מ-3 מיליון קמ”ר, מדינת הודו משתרעת לא רק על פני טופוגרפיות מגוונות, אלא גם על פני אזורי זמן שונים ותנאים אקלימיים שונים שיכולים להיות מאוד שונים בחלקיה השונים. בבחינת עונות השנה בהודו, במיוחד כאשר מדובר על טיול מאורגן להודו אשר מצריך ויזה אלקטרונית להודו, נהוג לחלק את המדינה לשלושה אזורי מפתח: צפון הודו, מרכז הודו ודרום הודו.

צפון הודו

צפון הודו הוא החלק הגבוה במדינה, בו גם מטפסים הרי ההימלאיה עד לגובה של 8,000 מטרים מעל פני הים. אזור זה הוא אזור כפרי ברובו ועשיר מאוד בטבע פראי ובעושר תרבותי צבעוני. התקופה המומלצת לטיול בצפון הודו היא בין אפריל לאוקטובר ואם אתם מתכוונים להגיע גם לאזור ההימלאיה, אפשר לצמצם את התקופה לחודשים יולי עד ספטמבר, או ליתר דיוק, המחצית הראשונה של ספטמבר. טיול לצפון הודו בספטמבר הוא הגבול העליון שאותו לא כדאי לעבור, לבטח לא בחלק ההררי הגבוה של האזור.

מרכז הודו

מרכז הודו הוא האזור המאוכלס ביותר בהודו, אזור מישורי בו זורם נהר הגנגס, שמקורו בהרי ההימלאיה בצפון המדינה. התקופה המומלצת לביקור במרכז הודו היא מאמצע אוקטובר ועד סוף מרץ, תקופה שנחשבת אמנם לחורף במדינה, אך מזג האוויר הוא נוח והעונה אינה נחשבת לגשומה מדי. טיול להודו באוקטובר או אפילו הודו בנובמבר ועד מרץ, כדאי שיתמקד באזור זה של המדינה, שמציע את תנאי מזג האוויר הנוחים ביותר בשנה.

דרום הודו

דרום הודו הוא האזור היותר טרופי של המדינה, אזור עשיר ביערות טרופיים ובמרחבים מישוריים רחבי ידיים לצד אזורים הרריים גבוהים. גם בחלק זה של הודו מומלץ לבקר בעיקר בין החודשים אוקטובר למרץ. יחד עם זאת, דרום הודו בדצמבר ובחודשיים הקודמים לו, יכולים להיות מעט גשומים.

Kerala, India in September


טיול לפושקר בהודו – מתי מומלץ להגיע?

אחד היעדים האהובים ביותר על הישראלים המטיילים בהודו הוא העיירה פושקר. עיירה זו נחשבת לעיירה קדושה להינדים ומהווה אחד ממוקדי העלייה לרגל העתיקים והקדושים ביותר בהודו. עיירת פושקר ממוקמת בחלקה הצפון מערבי של הודו, על גבול חלקו הצפוני של מרכז הודו. בהתאם לכך, בביקור בעיירה פושקר הודו עונה מומלצת לביקור היא בין אפריל לאוקטובר. עיירת פושקר נישאת לגובה של 510 מטרים מעל פני הים ולכן אינה “סובלת” מהאקלים הקר והסוער של האזור ההררי הגבוה של צפון תת היבשת ההודית, מה שמאפשר ביקור נוח למדי בכל אחד מהחודשים שבין אפריל ועד אוקטובר.

Pushkar, India

פושקר, הודו


ויזה.נט הינו האתר המוביל בישראל להוצאת ויזות מכל הסוגים ולכל המדינות בהן נדרשים אזרחים ישראלים לוויזה, כמו הודו.

באתר ויזה.נט תוכלו להוציא ויזה אלקטרונית, ויזת מעבר או ויזה רגילה להודו, לפרקי זמן שבין 30 יום ועד 5 שנים. אנו עוזרים להנפיק גם ויזת תייר, וגם ויזת עסקים ביזנס. בנוסף, בבלוג של האתר תוכלו גם למצוא מידע רב למטייל הישראלי בחו”ל, ובכלל זה מסלולי טיול והמלצות על עונות מומלצות לעריכת טיולים במדינות השונות במזרח הרחוק, ובכלל זה עונות מומלצות לטיול בהודו, על אזוריה השונים.

לקבלת פרטים נוספים בנושא eVisa להודו, טיסות להודו וטיולים להודו בכלל, צרו עמנו קשר עוד היום באתר Visanet.co.il או בטלפון 058-778-5850 ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה הקשורים להנפקת ויזה אלקטרונית להודו.