🎉 חדש! ויזה אלקטרונית לויאטנם זמינה עבור ישראלים, מידע נוסף אודות הויזה האלקטרונית לויאטנם תוכלו למצוא בבלוג שלנו.

כיאה למדינה שצוברת תאוצה בלב קהל המטיילים העולמי, וייטנאם הפכה את תהליך הנפקת הויזה לפשוטה יחסית. לצערנו, אזרחים ישראלים לא זכו עדיין לאפשרות להוציא ויזה אלקטרונית ישירה לוייטנאם בכוחות עצמם. אולם באמצעות האינטרנט, גם את המכשול הזה ניתן לעבור ביתר-קלות.

האם ישראלים צריכים ויזה לוייטנאם?

כן. כל אדם שאינו בעל אזרחות וייטנאמית חייב בויזה ע”מ לשהות זמן מסוים בוייטנאם.

עם זאת, בעלי אזרחויות מסוימות מורשים להיכנס לוייטנאם ולשהות בה זמן-מה ללא ויזה. כמו למשל בעלי אזרחות רוסית, אשר מורשים לשהות בוייטנאם עד לשבועיים בלי להוציא ויזה.

אם אתם בעלי אזרחות ישראלית בלבד, אין ספק שאתם חייבים להנפיק ויזה לויאטנם.
לא רק על-מנת להיכנס לוייטנאם עצמה, אלא אפילו כדי לעלות למטוס. משרד ההגירה של וייטנאם נוקשה מאוד בכל הנוגע לביקורת גבולות, ומוסר הנחיות ברורות אפילו לחברות התעופה השונות. עד כדי כך שאפילו טעות בתו אחד בדרכון, בשם או בתאריך הלידה, ימנעו את עלייתכם למטוס.

איך מוציאים ויזה אלקטרונית לוייטנאם?

כפי שציינו בהקדמת המאמר – לבעלי אזרחות ישראלית אין אפשרות להוציא ויזה אלקטרונית “פרופר” – לפחות נכון לעכשיו. אם כך, היינו מצפים שישראלים הטסים לוייטנאם יתוזזו לסניף הדואר הקרוב לביתם בניסיון לקבל אישור מהשגרירות הרלוונטית. אין זה כך, כמובן.

מה הפתרון אם כן? פשוט: לקבל הזמנה להנפקת ויזה.

משרד ההגירה של וייטנאם אומר למעשה: “אמנם אנחנו לא מרשים לכם להוציא ויזה אלקטרונית, אבל אתם בהחלט מורשים להגיע לוייטנאם ולקבל ויזה על הדרכון כאן, בדלפק. זאת, כמובן, בתנאי שתגישו בקשה מראש”. להזמנה הזו נקרא מכאן, לשם קיצור: אישור ויזה.

את הבקשה הזו, ניתן לשגר ולקבל עליה אישור דרך האינטרנט, בלי הצורך לצאת מהבית או לבקר בשגרירות. אנו נוכל לעשות זאת עבורכם בטופס הוצאת הויזה באתרנו.

Vietnamese Night-Food Market


כיצד מגישים את הבקשה באופן עצמאי?

כדי להגיש בקשה למשרד ההגירה לקבלת אישור ויזה (ההזמנה לקבלת ויזה בדלפק), עליכם לפנות לסוכן רלוונטי בעל אזרחות וייטנאמית שיוכל להגיש את הבקשה בשמכם, ולשלוח לכם את האישור שיתקבל ממשרד ההגירה בויאטנם.

מאחר ורוב הישראלים לא מכירים סתם ככה סוכן אשרות וייטנאמי, נהוג לפנות לחברה ישראלית שמתנהלת מול סוכן אשרות באופן שוטף, ומתמחה בהוצאת אישורי ויזה.

מה העלות של אישור ויזה לויאטנם?

מטיילים רבים תמהים בקשר למחיר הנמוך כ”כ של אישור הויזה. לפחות בהשוואה למדינות אחרות שדורשות אשרת כניסה. אולם חשוב לזכור שאישור הויזה עדיין אינו מהווה הרשאה לטייל ולשהות בוייטנאם, אלא מצריך את חותמת משרד ההגירה על הדרכון. מה שמהווה את הויזה ממש.

ממשלת וייטנאם מקבלת את חלק הארי של עלות הויזה כאן, במעמד החתימה. עצם העובדה שפקיד בדק את הפרטים שלכם וחתם על הויזה עולה לכם 25$ או 50$, בהתאם לסוג אישור הויזה שבחרתם. העלות עבור שירות ממשלתי זה נקראת Stamp Fee, או “אגרת חותמת” בתרגום חופשי.

יש 4 סוגים של אישורי ויזה. אלו מסודרים להלן על-פי עלות, מהזול ליקר:

  • ויזה לחודש, כניסה אחת.
  • ויזה לחודש, כניסות מרובות.
  • ויזה לשלושה חודשים, כניסה אחת.
  • ויזה לשלושה חודשים, כניסות מרובות.

 

ויזה לחודש, כניסה אחת ויזה לחודש, כניסות מרובות ויזה לשלושה חודשים, כניסה אחת ויזה לשלושה חודשים, כניסות מרובות
מחיר שלנו ₪59 ₪69 ₪89 ₪99
אגרת חותמת 25$ 50$ 25$ 50$
זמן לאישור 1-2 ימי עסקים 1-2 ימי עסקים 3 ימי עסקים 3 ימי עסקים

קיבלתי את אישור הויזה – מה עכשיו?

לאחר קבלת אישור הויזה, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות זה לעבור על כל הפרטים האישיים שלכם ולבדוק שהמידע תקין וזהה לאופן בו פרטיכם מופיעים בדרכון. מניסיוננו הרב למדנו שהטעות מספר אחת של מטיילים היא לזלזל בבדיקת הפרטים והמידע שהתקבל באישור הויזה. טעויות קורות – ודאו שהכל תקין באישור שלכם באופן מיידי עם קבלתו. אחרת אתם עלולים לפספס את הטיסה, או במקרה הטוב לשלם סכומים גבוהים מאוד עבור ויזה סופר-דחופה.

Vietnam Visa Invitation Example


אם כל הפרטים תקינים לחלוטין, הדפיסו את האישור (כל הדפים), וודאו שיש באמתחתכם 2 תמונות פספורט עבור כל נוסע. את אלה עליכם לקחת איתכם לטיסה ולהציג בדלפק שנקרא Visa on Arrival. שם, אם תהיתם, מתבצעת החתימה על הדרכון שלכם, ושם תשלמו את אגרת החותמת.

לקוחותינו מקבלים דף הסבר מפורט בעברית איך לבדוק שכל פרטי הויזה נכונים ולהימנע מבעיות בשדה התעופה. וכמובן כתובת מענה לשאלות בנושא.

נמלי תעופה אשר מכבדים אישור ויזה אלקטרוני

חשוב מאוד לציין שאישור הויזה אינו מתקבל כלל במעבר גבול יבשתיים או ימיים. אלא אך ורק בשדות התעופה הבאים:

  • Hanoi.
  • Ho Chi Minh City.
  • Da Nang.
  • Cam Ranh (Nha Trang).
  • Phu Quoc.

כל ניסיון להיכנס לוייטנאם באמצעות אישור ויזה אשר הנופק באינטרנט, דרך נמל שאינו אחד מנמלי התעופה הללו, יידחה על-ידי רשויות ההגירה.

Rice fields of Vietnam


שיטה לקיצור זמן ההמתנה בשדה התעופה בויאטנם

בימי עומס, לא נדיר לשמוע קולות תרעומת על כמות הזמן שמטיילים צריכים “להתייבש” בהמתנה עד שיגיע תורם לקבל חותמת בדרכון. זה מובן מאוד.

למזלנו, יש דרך לזרז את התהליך:

לפני הטיסה, הורידו והדפיסו את טופס הפרטים האישיים, ומלאו אותו כמיטב ידיעתכם. לאחר שמילאתם את הטופס, קחו אותו איתכם לטיסה.

בשלב מסוים בשדה התעופה בויאטנם, הממתינים מקבלים את הטופס ומתבקשים למלא אותו, מה שמחזיר אותם לתור נוסף וכמובן המתנה ממושכת יותר.
אם תציגו את המסמך המלא מבעוד מועד, תזרזו את הטיפול בכם ואת קבלת החותמת.

האם מותר להוציא אישור ויזה לפני שהקודמת פגה?

כן, בהחלט. מאחר וזו אינה ויזה במלוא מובן המילה, אלא הזמנה לקבלת ויזה – בהחלט אפשר להוציא אישור ויזה חדש, עם תאריכים שונים, שמות שונים וכו’, ללא הגבלה.

נהוג לעשות זאת במקרה בו התגלתה טעות כלשהי באישור הויזה. בגלל שלא ניתן לתקן הזמנה שהונפקה, אלא רק להוציא אחת חדשה – זהו הפתרון המתבקש.


⚡ הוצאת אישור ויזה דחוף

יש מצבים בהם מטיילים מגיעים לצ’ק אין בשדה התעופה, ומגלים לדאבונם את אחד מהבאים:
• צריך אישור ויזה כדי לעלות לטיסה לוייטנאם.
• אישור הויזה הקיים אינו תואם לפרטי הדרכון או לתאריך הכניסה.
(השני אגב, באופן מפתיע, נפוץ יותר).

במצבים כאלה יש 2 אפשרויות מרכזיות:
• לוותר על הטיסה.
• לקבל אישור ויזה סופר דחוף VIP.

בהתחשב בכך שלקבל אישור ויזה VIP תוך כשעה עולה סכום כסף לא קטן, לפעמים מטיילים יעדיפו לוותר על הטיסה. אף על פי כן, רוב המטיילים בהחלט מעדיפים להוציא את האישור הדחוף. ניתן להגיש טופס לויזה סופר דחופה באתרינו. נא שימו לב כי ייתכן שהסוכנות בוייטנאם לא תהיה זמינה באותו רגע, ולכן חשוב מאוד ליצור איתנו קשר לפני שליחת הבקשה והתשלום. לא נוכל לטפל בבקשתכם לפני שקיבלנו את אישור הסוכנות.

Vietnamese person riding a Buffalo


מי מסורב ויזה לוייטנאם?

אמנם משרד ההגירה מנפיק אישורי ויזה באופן די גורף, אבל במעמד החתימה על הדרכון וקבלת הויזה, יש מספר קריטריונים בסיסיים לפיהם מטיילים עלולים להיות מסורבים קבלת ויזה.
עבר פלילי מובהק. במיוחד בהקשר בינלאומי (כמו הימצאות ברשימה שחורה וכו’).

• אי-התאמה – ולו הקטנה ביותר – בין הפרטים על אישור הויזה לבין המופיע בדרכון.
• סירוב כניסה לוייטנאם / למדינות אחרות בעבר.
• חשש לפעילות טרור אפשרית – בין אם ע”י רישומים פדרליים או אפילו ע”י מראה חיצוני.

איך מחדשים את אישור הויזה לוייטנאם?

ניתן לגשת למשרד ההגירה בהאנוי, דנאנג או הו צ’י מין. בהתאם להחלטת המשרד ושיקוליהם, יאריכו לכם את הויזה ויחתמו לכם בדרכון.

אם להגיע למשרד ההגירה בשעות הפעילות זו לא אפשרות ריאלית מבחינתכם, פתרון נוסף הינו לעזוב את המדינה, להנפיק ויזה חדשה ולחזור.

הנפקת אישור ויזה בזמן שהייה בוייטנאם

כאשר מטיילים ישראלים נמצאים בתוך ויאטנם, הוצאת אישור ויזה אינו פתרון להארכת השהייה.

הסיבה לכך פשוטה. כפי שציינו בתחילת המאמר, אישור הויזה אינו אלא הזמנה לקבל חותמת, אשרה, בדרכון. לאחר קבלת החותמת – ההזמנה חסרת ערך בהקשר לשהייתכם במדינה. החותמת בדרכון מהווה את הויזה שלכם בעיני הרשויות.

לכן, הנפקה של אישור ויזה כאשר אתם כבר נמצאים בוייטנאם, בהחלט אפשרית – אבל ככל הנראה, אינה שימושית כלל ועיקר.

אישור ויזה לוייטנאם ללא כרטיס טיסה

השאלה הזו עולה תדיר מצד מטיילים. התשובה היא: לא. אין חובה כלל לרכוש כרטיס טיסה כדי לקבל אישור ויזה. יש לזכור שמדובר בהזמנה לקבלת חותמת בוייטנאם, כך שמן ההיגיון יהיה לקבל אישור ויזה ורק אז להזמין כרטיס טיסה לויאטנם.

ההיפך אינו נכון, כאמור. חובה על אזרחים ישראלים להציג אישור ויזה על-מנת לעלות למטוס. רוב חברות התעופה לא יאפשרו עלייה למטוס לאדם שאינו נושא איתו אישור ויזה. בכל גיל. ואפילו אם חברת התעופה אישרה באורח-פלא את העלייה למטוס, ביקורת הגבולות תעכב את המטייל/ת עד להסדרת אישור ויזה כלשהו.

כניסה לויאטנם בשיט או במעבר יבשתי

כפי שצוין לעיל, אישור הויזה תקף בנמלי תעופה ספציפיים בלבד בכניסה הראשונה לויאטנם, ז”א מעברי הגבול היבשתיים והימיים לא יכבדו הצגת אישור ויזה שהונפק באינטרנט (החל בכניסה השנייה ואילך עם ויזה בעלת כניסות מרובות תורשו לחצות בכל גבול/נמל, כולל מעברים יבשתיים וימיים).
כניסה בשיט / קרוז אינה מתאפשרת ללא חותמת הויזה שמקבלים בשדות התעופה הויאטנמים, בהתאם לכך גם כניסה רגלית אינה מתאפשרת ללא חותמת הויזה.

Vietnamese SEA Islands


מענה לשאלות בנושא ויזה לוייטנאם

עשינו מאמץ לתת במאמר תשובות לרוב השאלות שנשאלנו ע”י אלפי לקוחות שנהנו מהשירות שלנו. למרות זאת, באופן טבעי ייתכן שלא הצלחנו לענות על שאלה כלשהי שיש לכם.

אם זה אכן המצב, אנו קוראים לכם לפנות אלינו עם כל שאלה, ונעשה את המקסימום לספק לכם מענה בזריזות. ניתן ליצור קשר עם הצוות שלנו בעמוד יצירת הקשר.

המידע במאמר עדכני ל: 02/2022