ישראל על מפת וייטנאם: החל מסוף חודש אוגוסט 2023, תיירים ישראלים כבר אינם צריכים להוציא ויזה בהגעה (Visa on Arrival, או בקיצור VoA), אלא יכולים להוציא אשרת כניסה אלקטרונית ממש כמו מרבית מדינות העולם.
מדובר בהישג גדול לתיירות הישראלית, ובמאמר זה נציג כל מה שאתם צריכים לדעת על ההבדלים בין ויזה בהגעה לבין ויזה אלקטרונית, זמן ההנפקה וכמובן עלויות.
🇻🇳 להוצאת ויזה אלקטרונית לויאטנם לחצו כאן 👉

מה זה ויזה לוייטנאם?

ויזה היא אשרת כניסה למדינה מסוימת. כלומר, כאשר מדינה מחייבת את התיירים שלה (או למעשה כל מי שנכנס לגבולותיה ואינו אזרח שלה) להוציא אשרת כניסה, היא בעצם אומרת: “בואו נכיר אתכם לפני שאתם באים”.
כחלק מתהליך ההיכרות הזה, ממשלות, או יותר נכון, משרדי ההגירה, עלולים לבקש פרטים אישיים עליכם כגון מגורים, עבודה, היסטוריית ביקורים במדינות אחרות וכו’.
לאחר שנשלחים הפרטים, ובתקווה שהכל בסדר, מונפקת ויזה על שמכם. באמצעותה ניתן להיכנס בגבולות המדינה המבוקשת.
בדומה להרבה מאוד מדינות בעולם, גם וייטנאם היא מדינה שעושה בדיוק את זה. כל ישראלי (כלומר אזרח מדינת ישראל) שמבקש להיכנס בשערי וייטנאם חייב להוציא אשרת כניסה לוייטנאם.

מה זה ויזה אלקטרונית לויאטנם?

אחרי שאנחנו מבינים את המהות של ויזה באופן כללי, אנחנו יכולים לדבר על ויזה אלקטרונית.
התהליך שהוזכר לעיל היה כרוך, מאז ומעולם, בשירותי דיוור שכללו שליחת דרכון (כן, ממש לשלוח את הדרכון עצמו!), יחד עם טפסים פיזיים, אישורים כלליים והרבה ניירת.
קל להבין איך תהליך כזה ייקח הרבה מאוד זמן.
היום הדברים שונים מהותית. במקום לחכות שבועיים לקבלת אישור, אישורים מתקבלים בתוך ימים ספורים, ולפעמים אפילו תוך דקות ספורות (במדינות מסוימות).
במקרה של וייטנאם, הוויזה האלקטרונית מונפקת תוך 3-5 ימי עסקים בוייטנאם.
הבעיה הייתה, עד ממש לא מזמן, שישראלים לא היו רשאים להגיש בקשת ויזה אלקטרונית לוייטנאם – ולא יכלו להנות מהנוחות והמהירות שהשיטה מציעה.
אז מה עשו ישראלים במקום זאת?
הוציאו מה שנקרא “ויזה בהגעה”.

מה זו “ויזה בהגעה” (Visa on Arrival) לוייטנאם?

בניגוד לויזה אלקטרונית רגילה, שמאפשרת קבלת חותמת בדרכון וכניסה לוייטנאם, ויזה בהגעה מהווה שלב ביניים. זו לא אשרת כניסה לויאטנם, אבל היא כן מאפשרת טיסה וזכות לקבל ויזה.
הכי קל לחשוב על ויזה בהגעה בתור הזמנה. התייר/ת או סוכנות התיירות מגישים בקשה פשוטה יחסית למשרד ההגירה הוייטנאמי, שמטרתה לקבל הזמנה לגבולות וייטנאם.
עלות שליחת בקשה כזו הייתה תלויה משמעותית במחירון הסוכן הוייטנאמי שלקחתם. שירותים ישראלים הפכו את התהליך לקל יותר משמעותית, עם תוספת עלות על התיווך והעברת הפרטים לסוכן אמין וזול.
כאשר האישור היה מגיע בתוך יומיים (טרום קורונה) או בתוך שבוע (עד לא מזמן), ניתן היה להגיע בטיסה או בשיט לוייטנאם כדי להוציא אשרת כניסה, ויזה, בנמל של וייטנאם.
תהליך הוצאת ויזה בהגעה כלל עמידה בתור, תשלום “אגרת חותמת” (Stamp fee) בעלות של $25. זאת מלבד עלות הגשת הבקשה, כמובן.
ויזה בהגעה (VoA בקיצור) זו בהחלט שיטה עדיפה על-פני ויזה רגילה, כפי שתיארנו בתחילת המאמר. אבל עדיין קיימות נקודות חיכוך (תור, המתנה כפולה, סיבוך מיותר) ועלויות אקסטרה שאפשר היה להסיר אם ישראלים היו רשאים לויזה אלקטרונית.
והנה זה קרה!
נבחן את ההבדלים בין סוגי האישורים האלקטרוניים לויאטנם.

מה ההבדל בין ויזה בהגעה לבין ויזה אלקטרונית לויאטנם?

אפשר להכביר במילים ולהסביר למה, לפחות במקרה של וייטנאם, ויזה אלקטרונית עדיפה על ויזה בהגעה. אבל אין דרך טובה יותר להמחיש מאשר באמצעות טבלה:

ויזה בהגעה (Visa on Arrival) ויזה אלקטרונית (eVisa)
מחיר $10-36 עמלת סוכן
+
$25 או $50 אגרת חותמת
$25 או $50 לויזה
זמן הנפקה 2-3 ימי עסקים 3-5 ימי עסקים
נמלי כניסה נמלי תעופה בלבד, והמרכזיים בלבד מרבית הנמלים
זמן שהייה חודש 3 חודשים
מספר כניסות יחידי או מרובה, מחיר בהתאם יחידי או מרובה, מחיר בהתאם
שיטת תשלום אשראי לבקשה, מזומן (דולר/דונג) לחותמת אשראי
מסמכים נלווים 2 תמונות פספורט פיזיות אין צורך
אבטחה תלוי בסוכן, אין דרך ודאית לאמת מערכת ממשלתית
מיועד לישראלים כן כן
המתנה בתור כן לא

מן ההשוואה הזו עולה בבירור שויזה אלקטרונית לוייטנאם עדיפה ברוב ההיבטים: מחיר, תמורה (זמן שהייה), מסמכים נלווים, נמלי כניסה, אבטחה ופשטות.
ויזה בהגעה “מנצחת” רק במהירות ההנפקה, הקצר יותר בממוצע.
אלו חדשות נהדרות לתייר הישראלי.

Vietnam ויאטנם

וייטנאם 2023

איך מוציאים ויזה אלקטרונית לוייטנאם?

נסיעה לווייטנאם היא הרפתקה מרגשת, אבל הצעד הראשון בתכנון הטיול הוא המכריע ביותר: הנפקת ויזה. נסביר כעת איך מתבצעת הגשת בקשה דרך האתר הרשמי, אך נדגיש גם חלופה קלה ובטוחה יותר לקבלת הוויזה האלקטרונית שלכם לויאטנם.

דרך האתר הרשמי

הגשת בקשה לקבלת ויזה אלקטרונית של ויאטנם דרך האתר הממשלתי הרשמי היא בהחלט אפשרית, ועבור חלק מהנוסעים, זו עשויה להיות האפשרות המועדפת. כך תוכל לעשות זאת:

שלב 1: בקר באתר הרשמי

עברו לאתר הרשמי של Vietnam eVisa, שמתוחזק על ידי ממשלת וייטנאם. ודאו שאתה נמצא באתר הנכון כדי למנוע הונאות: https://evisa.xuatnhapcanh.gov.vn/vi_VN/web/guest/trang-chu-ttdt

שלב 2: מלאו את טופס הבקשה

מלאו את טופס הבקשה המקוון עם מידע מדויק ועדכני. תתבקשו לספק פרטים כגון מידע אישי, פרטי דרכון, תאריכי נסיעה, מטרת ביקור ועוד.
שימו לב שכל הפרטים נכונים ומדויקים לגמרי. משרד ההגירה בודק את הפרטים היטב, ובהינתן טעות או חוסר התאמה מסוים, הוויזה לא תונפק, ואין החזר כספי.

שלב 3: העלאת מסמכים נדרשים

העלו את המסמכים הדרושים, כולל עותק סרוק של הדף הביוגרפי של הדרכון, וגם תמונת פספורט. ודאו שמסמכים אלה עומדים בדרישות המפורטות בעמוד.
אי עמידה של התצלומים בסטנדרטים של משרד ההגירה תוביל לכך שלא תונפק עבורכם ויזה.

שלב 4: תשלום עמלת ויזה

שלמו את דמי הויזה (שאינם ניתנים להחזר) באינטרנט באמצעות כרטיס אשראי או חיוב.

שלב 5: המתנה לתשובה

לאחר הגשת הבקשה ותשלום האגרה, תאלצו להמתין עד לתום הטיפול, שלרוב לוקח 3-5 ימי עסקים. במהלך תקופה זו, הבקשה שלכם תיבדק על ידי רשויות ההגירה הויאטנמיות.

להוציא ויזה בדרך הכי קלה ובטוחה

בעוד השיטה הקונבנציונלית של הגשת בקשה למערכת הרשמית היא לגיטימית לחלוטין, יש אלטרנטיבה קלה ובטוחה יותר.
אנחנו מציעים למלא את טופס הויזה לוייטנאם הקצר, לשלם, ואנחנו כבר נטפל בהכל עבורכם.

למה עדיף למלא אצלנו?

מומחיות

יש לנו צוות מנוסה שיכול להדריך אותך בתהליך הגשת הבקשה ולהבטיח שהבקשה שלך נטולת שגיאות.

אבטחה

אתרי הונאה יכולים ליצור חיקוי מדויק של הפורטל הרשמי של משרד ההגירה של ויאטנם. שימוש בסוכנות מהימנה כמו “ויזה נט” מבטיח שלא תיפלו קורבן להונאות.

טיפול מהיר

יש לנו מוניטין בתור סוכנות הוויזות האלקטרוניות הפופולרית ביותר בישראל מאז 2019. למעשה, הוויזה האלקטרונית הראשונה ש”ויזה נט” התחילה להוציא ללקוחותיה היא ויזה לוייטנאם!
הפועל היוצא של כל הניסיון הזה הוא שאנחנו מטפלים בבקשות ויזה של לקוחותינו מהר מאוד. חבל על הזמן שלכם, אנחנו כבר מכירים את המערכת עם כל “הטריקים” שלה, ונעשה את הדברים מהר ובמקצועיות.

תיקון טעויות

אנחנו עוברים על הבקשות שלכם ומחפשים לראות אם יש טעות – למשל מספר דרכון שגוי, או תאריך פקיעת תוקף שאינו תקין, או פשוט פורמט לא לגיטימי של השם שלכם (תווים מיוחדים, למשל).
מנסיוננו, רק הבדיקה הזו מונעת ללקוחות שלנו הרבה מאוד עיכובים וסירובים אפשריים. חבל לא להנות ממנה.

ראש שקט

הידיעה שאנשי מקצוע מטפלים בבקשתכם יכולה לספק שקט נפשי, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם מגישים בקשה לקבלת ויזה אלקטרונית לוייטנאם.

החזר כספי

אנחנו מבטיחים החזר כספי במידה ולא הצלחנו להוציא לכם ויזה. גם במקרה של סירוב לבקשתם – אנחנו לוקחים את האחריות עלינו ומזכים אתכם במלוא הסכום ששילמתם.
בפועל, 99% מהבקשות שאנחנו מטפלים בהן מקבלות אישור. אבל במקרים הבודדים בהם קרתה תקלה כזו, חס וחלילה – תקבלו מאיתנו זיכוי מלא.

Ho Chi Minh's Mausoleum הו צ'י מין סיטי

Ho Chi Minh’s Mausoleum, הו צ’י מין סיטי

שאלות נפוצות על ויזה לוייטנאם

כמה זמן לוקח להוציא ויזה אלקטרונית לויאטנם?

נכון לעכשיו, מדובר על 3-5 ימי עסקים של וייטנאם.

האם ניתן לקבל החזר כספי?

למגישים דרך המערכת של משרד ההגירה הוייטנאמי – לא.

למגישים דרכנו, חברת “ויזה.נט” מבטחת אתכם לגמרי. ויזה או החזר כספי.

סיכום: לאן ממשיכים מכאן?

השגת ויזה אלקטרונית של ויאטנם נגישה כעת יותר מאי פעם.

אמנם אתם יכולים להגיש בקשה דרך האתר הממשלתי הרשמי, אבל עדיפה הנוחות, האבטחה והיעילות שאנחנו בחברת “ויזה נט” נותנים ללקוחותינו.

מלאו טופס ויזה אלקטרונית לויאטנם עכשיו, וצאו לדרך בראש שקט.
זהו המפתח שלכם למסע חלק ומהנה יותר לוייטנאם היפהפייה.

חברת ויזה נט מאחלת לכם טיול מדהים! 🇻🇳 ✈️